Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ny utrustning inför OS?


jarna

Recommended Posts

Ny klassisk bindning från Salomon, som gör att man ska komma närmare skidan och få en bättre känsla.

 

Sen har jag hört att de är på G med en ny sko också i klassisk, men vet inte om den lanserats än, men tror nog att den kommer synas på OS. (säkert den jarna sett i atomic utförander, är ju samma företag.)

 

Nya fedilight skidorna från Atomic, Har ni sett ett litet guldmärke på skidorna senaste 2 månaderna i WC så har ni sett förversionen av dessa, nu lanseras de riktigt med ny design.

 

Start kommer även att lansera en ny fästvalla serie men tror inte att det blir till OS utan nästa år.

 

Sen skulle det inte förvåna om de andra märkerna kommer med lite nya färger på skidorna, men vet inte om de har gjort några stora ändringar på uppbyggnaden.

Link to comment
Share on other sites

Helena Jonsson, Neuner mfl kör med Fischers nya skidsko - på längdsidan har den inte slagit igenom vad jag har sett - skidskyttarna verkar var lite mer på tå vad gäller nyheter.

 

Jag har då inte sett Kalla köra i Salomons helvita sko, som Kinas skidskyttelag gjorde (om det nu var Salomon ?)

Link to comment
Share on other sites

Helena Jonsson, Neuner mfl kör med Fischers nya skidsko - på längdsidan har den inte slagit igenom vad jag har sett - skidskyttarna verkar var lite mer på tå vad gäller nyheter.

 

Jag har då inte sett Kalla köra i Salomons helvita sko, som Kinas skidskyttelag gjorde (om det nu var Salomon ?)

Den vita skon som salomon har är dam-modellen har jag läst någonstans...

Link to comment
Share on other sites

Nja, vi är "kolme" i sovrummet, än så länge, även om dottern sover i egen säng för det mesta. Hörlurarna ger ett kanonljud, utan att det stör. Min fru är inte lika sportintresserad som jag...

Vissa delar av sändningarna är under natten, och vill ma se direkt så får man nog allt sitta uppe på nätterna. SOm av en händelse är man ju barnledig i februari..

Link to comment
Share on other sites

Kalla har kört ett tag på de vita Salomonskorna (dammodellen Vitane). Verkar som hon, och flera med henne, har valt bort den nya piloten med extraspänne.

Jarna; Är det de svarta Atomicskorna som du sett? Tycker att de ser ut som en kopia på förra årets modell som var vit och i så fåll är det väl ingen nyhet direkt. Om man nu inte räknar färg eller designändring som nyhet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...