Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Wadköpingsloppet 7 febr


Skidgrym

Recommended Posts

dags att snacka igång detta lopp i egen tråd: Så, vilka ska åka det? Vilka elitåkare kommer? Hur ser den nya banan ut (mer än vad jag själv kan läsa på arrangörens hemsida)? och framförallt när det blir aktuellt: Vad ska jag valla med? Tips och erfarenheter helt enkelt.

 

ang. elitåkare har jag läst det något kryptiska "elitåkare från Vasaloppsarrangerande IFK Mora och från Falun-Borlänge SK" samt Anders Palmér och Dan Moberg vad jag förstår.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som medlem av arrangörsklubben kan jag berätta att det är väldigt bra med snö på banan, och att väderprognoserna pekar mot fint väder: några få minus och sol mitt på dagen.

Se: http://www.klart.se/v%C3%A4der-storstensh%C3%B6jden.html

 

I o m att det är finkornig kallsnö, och förväntas vara ner mot -10 natten innan, vallar jag med grön toko tunt invärmt i botten, 2 tunna lager blått och 2 lager lila (t.ex. Toko violett, Rode Multigrade eller VR45). Ev. toppas det med ett blått lager överst så att inte fästvallan ligger och bromsar.

Link to comment
Share on other sites

Ca 600 anmälda i onsdags. Det bör öka med ett par hundra eftersom ca 100 pers anmälde sig på bara en dag efter senaste uppdateringen. Har aldrig åkt detta lopp förrut. Var går gränsen med antalet deltagare i loppet för att det ska bli en smidig start och att spåren ska hålla? Köbildningar i en halvmil är ju inte allt för kul, men banan kanske fixar många deltagare. Någon med koll?

 

Senaste väderprognosen på yr.no säger 5-6 minus och solsken i Ånnaboda på dagen. Kan det bli bättre?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...