Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Atomic säljare?


almkvist

Recommended Posts

Hejsan

Jag har kollat runt på nätet efter atomic pjäxor men tyvärr utan resultat:(

Har ni något tips på någon som säljer atomic pjäxor!? Jag har hört att dem ska vara lite bredare i moddelen och det skulle vara perfekt för mig som har ganska bredda fötter, om ni inte vet någon på nätet så funkar även vanliga affärer runt om i landet bra som tips;)

 

MVH Almkvist

Link to comment
Share on other sites

Förutsatt at storlek 6 passar. Jag är också nyfiken på Atomic, men de verkar svåra att få tag på. De skor som de skyltar med på sin hemsida den här säsongen har jag inte sett i någon butik över huvud taget, inte ens på nätet.

 

Det lättillgängliga alternativet för om S-lab är för smala är annars Salomons nästa modell., RC classic. De har kännst klart bredare när jag har provat i butik. Det finns säkert någon här som använder dem som vet mer.

Link to comment
Share on other sites

Enligt uppgift från säljare är årets s-lab bredare än fjolårsupplagan.

 

Jag har både ett par s-lab (förra årets modell), ett par RC Classic (två år gamla) och ett par Atomic (förra årets modell)...samma modell som dom där höga svarta som Pölder vill kränga iväg några sista ex av, fast jag har den vita modellen. Jag upplever inte att Atomic är bredare vid fotens främre del än RC Carbon, trots att mina Atomic är 2/3:s storlek större och definitivt längre. Men bredare...nej, så tycker inte jag att det verkar.

 

Men man måste som sagt testa själv innan man köper, pjäxor och skor skiljer sig mycket åt, precis som fötter.

 

Mina s-lab har förresten tillhört en landslagsåkare...men inte går dom fortare för det :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...