Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fischer RCR vs RCS


janbanan

Recommended Posts

Är det någon som vet vilka skillnaderna är på RCR och RCS skidorna.

Vet att RCR har samma plusbelage som RCS plus varianten. Jag har sett att hårdhets alternativen skiljer lite. RCR har soft/medium, medium/hard medan RCS har: soft, medium eller hard.

Men skiljer det något i spannet på dessa..tänkte om RCR är "snällare" i spannet tex slutspannet i och med att det är mera riktat mot "sämre" skidåkare.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
vet egentligen inte vad jag pratar om, men när jag hade samma huvudbry så tyckte jag till slut att rcr var dyrt för att inte få det bästa. lite sämre, men ändå mycket pengar. tror inte att det skiljer i hårdhet i spann mellan rcr och rcs utan bara att rcr är lite tyngre och sämre. kan dock ha tokfel. när jag hittade rcs på rea som passade perfekt så behövde jag inte klura längre:)
Link to comment
Share on other sites

Svaret från Fischer:

Difference between RCS and RCR Classic Vasa is mainly weight where RCS is appr 160g lighter. In addition there is difference in stone grinding. RCR Classic Vasa is equipped with a very versatile stone grinding. RCS has different stone grinding for Cold and Warm conditions. On RCS Classic we offer 3 stiffness categories, on RCR Classic Vasa only 2 categories. This is main differences

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...