Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bra ryggväska?


YoC

Recommended Posts

Har tänkt att införskaffa en ryggväska att spänna om midjan för extra dryck, snacks och torra handskar/mössa att kånka på genom Vasaloppet.

 

Har kikat lite på en med "inbyggd termos", men då verkar det inte finnas mycket rum kvar för annat exter... Någon som har något bra tips?

För en ryggsäck måste ju bli extremt obehagligt och svettigt på ryggen i 9 mil?

 

Tack på förhand!

/Premieråkarinnan

Link to comment
Share on other sites

Har tänkt att införskaffa en ryggväska att spänna om midjan för extra dryck, snacks och torra handskar/mössa att kånka på genom Vasaloppet.

 

Har kikat lite på en med "inbyggd termos", men då verkar det inte finnas mycket rum kvar för annat exter... Någon som har något bra tips?

För en ryggsäck måste ju bli extremt obehagligt och svettigt på ryggen i 9 mil?

 

Tack på förhand!

/Premieråkarinnan

Köp ett dricka bälte och komplettera med att sy fast en ficka av något slag. Jag sydde fast en mindre nessecär på mitt dircka bälte förra året(ös2009), funkade bra. Dock var den något för bred varför jag slog i den ibland. I år blir det en smalare och djupare konstrution. Skall rymma gel och bars och mössa/vantar och någon valla burk.

Link to comment
Share on other sites

Lundhags Temp 10 är en kanon rygga... Har kört många mil med den på träning och tävling dock aldrig skidor...

Lite dyr...men jag har haft min i snart 3 år och har som sagt använt den i princip på alla cykel-/löp-pass under de åren och även ett gäng multisport tävlingar.

Link to comment
Share on other sites

Himla smart det där med att sy fast en nessecär! Jag ska nog testa det. Satte du fast den så du hade den på ryggen?

Jag har en camel bak, men tänkte att det ju kan kännas lite overkill att släpa på... Fast det kanske inte gör så mycket för en vanlig motionär?

Link to comment
Share on other sites

Himla smart det där med att sy fast en nessecär! Jag ska nog testa det. Satte du fast den så du hade den på ryggen?

Jag har en camel bak, men tänkte att det ju kan kännas lite overkill att släpa på... Fast det kanske inte gör så mycket för en vanlig motionär?

Tack...ja den såg som en thermobelt med drickaflaska och nessecär tight ihop. Hade en salmon flaskbälte och sydde på nessecären över det lilla facket som sitter brevid flaskan, såg ut som en enhet ihop och alltihop sitter på ryggen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...