Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Det går hett till i längdåkningsspåren...


Speedskejtarn

Recommended Posts

Saxat från www.skidspar.se

 

2010-02-04 kl 10:37 Rapporterat av: Arg skidåkare Betyg: Ej angivet Anmäl

 

Tips lämnas gärna till polisen!

Hundspann polisanmält efter incident!

I måndags den 1:a februari efter kl 21 hade ett hundspann sladdat omkring och delvis förstört de mjuka nypistade spåren mellan Lida och Harbro. Det blev lite "gatstenkänsla" i spåret. I går tisdag så var detta hundspann ute igen efter 21 och nu på fler spår även runt Harbro. Hårdare spår då men ändå irriterande då spåren sladdats igen bitvis med lössnö. Jag stötte ihop med hundspannet kl 2200 vid Harbro elljusspår precis där anslutningen kommer från Lida. Jag ställde mig mitt i spåret och bad mannen avslägsna sig från spåret och istället använda snöbelagda grusvägar som Himmelsbodavägen. Mannen vägrade och satte fart på sitt hundspann och jag hade inte en chans, jag blev intrasslad av hundarna, jag föll och blev liggande på mage. Mannen med släde passerade förbi på sidan under skrikande "Jävla idiot!". Hans skadade mina helt nya skidor med släden men inte nog med det. Han gav samtidigt ett slag eller troligen en spark i ryggen vilket gav smärta och troligen brutna revben. Händelsen är polisanmäld. Om någon har information om vem denna man är, signalement, bilnummer eller adress var god kontakta polisen eller Lida friluftsgård.

 

Det går hett till i Stockholms skidspår. Se upp i backen, tio hundar i ...!!

Link to comment
Share on other sites

Å fan, och jag som var i Lida i tisdagskväll. Efter avslutat pass, ca 20:50, åkte jag skatespåret till den parkering som ligger längst ner. Där var det ett jävla liv när en man höll på att koppla ett gäng hundar till sin släde. Måste varit den tokfan det handlar om.

 

Vi snackar alltså inte lite pulka utan stora Grönlandssläde med 10-12 hundar som drar!

Link to comment
Share on other sites

Helt otroligt egentligen att folk inte kan visa respekt och undvik att förstöra skidspåren. I detta fall en hel släde med hundar, tidigare har jag sett förstörda spår på andra platser där man promenerat och till och med ridit med hästar i längdspåren. Krävs ju liksom inte mycket folkvett för att inse att det är rätt jävla olämpligt...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...