Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

DM 50 km Kristianstad 7 feb


rible12

Recommended Posts

Jag tror det blir under nollan, sådär 2 minus. Men har det varit under noll sen snön kom, eller var det på plussidan där under to, fre? Kanske i så fall klister i botten och lite burk ovanpå? Så det blir tio varv på samm bana? Frågade via mail om bana, de svarade en brant backe . Har inte varit där på decennier men min far föddes precis där spåret går (fast för 90 år sedan så när som på två veckor), så det ska bli kul om jag lyckas ta mig dit igen.
Link to comment
Share on other sites

Man får inte förledas att tro att Skåne är platt som en pannkaka. Jag var där på Skeppalövs ? golfbana i mars 2007 och åkte Skånes DM 30 km fristil utom tävlan. Det var en härlig skiddag med fina förhållanden. Det som överraskade mig var att det faktiskt var ett par rejäla backar på golfbanan och de kändes på slutet. Blir det bara snö, så finns det resurser även i Skåne !:)
Link to comment
Share on other sites

Man får inte förledas att tro att Skåne är platt som en pannkaka. Jag var där på Skeppalövs ? golfbana i mars 2007 och åkte Skånes DM 30 km fristil utom tävlan. Det var en härlig skiddag med fina förhållanden. Det som överraskade mig var att det faktiskt var ett par rejäla backar på golfbanan och de kändes på slutet. Blir det bara snö, så finns det resurser även i Skåne !:)

ja 160 startande i söndags säger väl en del.

VI har trots allt redan avklarat dm i stafett, sprint, 15 km, 30 km och 50 km i klassisk stil. Och på lördag har vi 15 km fristil. Det har även genomförts ytterligare lopp än ovan nämda här i Skåne under jan/feb. Flertalet av tävlingarn över 100 startande. Så visst finns det stort skidintresse här nere.

 

Appropå det Volevodin! Du som förordar traditionella tävlingar. Såg dig aldrig på GM häromveckan. Tyvärr få som ställer upp på det.

Link to comment
Share on other sites

Rättelse: Det skall vara 13 mars 2005 på Skepparlövs golfbana, då jag och LÅS från Småland deltog. (kollat i min träningsdagbok).

 

Då är ni bättre än Småland vad gäller DM, varken stafett eller sprint har körts här.

 

GM i Sya, iof intressant, men nu börjar jag känna mig för gammal för H50, som väl är äldsta klassen. Sist jag var med var i Hestra för några år sedan - dåligt lopp på hopplösa skidor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...