Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Teichmann - en riktig sportsman


Fredde

Recommended Posts

Personligen har jag alltid gillat Teichmann, det är alltid kul med någon som kan överraska mot sluten av loppen, och det har han ju gjort några gånger genom åren.

 

Men efter att ha läst det här inlägget (http://www.oskarsvard.se/post/Saab2c-Teichmann-och-tv-sandning-av-Marcialonga!.aspx) på Oscar Svärds hemsida så visar han sig också vara en bra sportsman. Shyst gjort, minst sagt.

Link to comment
Share on other sites

Oj! Vad roligt att läsa. Man tror ju knappt att såntdär händer år 2010. Jag kommer att tänka på Tour de France år 200x då Armstrong ramlade i en av bergsetapperna och tysken (jag och namn) väntade in honom.

 

Roligt att Oskar uppmärksammar det. Sånt här SKA uppmärksammas så att det visar yngre generationer vad sportsmanship handlar om.

Link to comment
Share on other sites

Lite roligt i sammanhanget är att Björn Hellberg i sina två senaste deckare haft Axel Teichmann som förebild till kriminalaren Axel Malmström, som framstår som en rejäl karl att lita på i alla väder, verkar stämma väl överens med verklighetens Axel Teichmann......

 

F ö vill jag rekommendera Björn Hellbergs deckare, lättlästa och fyndiga, ung som Björn var när han medverkade i På spåret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...