Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Syaslingan 2010-02-14


Berra

Recommended Posts

Ja jag är inne på samma funderingar, inte anmält mig än, vill ha lite mer info innan jag bestämmer vilket lopp det blir till helgen. Har aldrig åkt på Syas spår, så vet inte alls hur terrängen/spåren är. Någon som kan tipsa en undrande tjej, tacksam för all info!!! :)
Link to comment
Share on other sites

Jag vågar mig nog på att rekomendera Sya slingan. Spåren där ute brukar vara välpreppade o fina. Elljusspåret är 4.5km, det är lite lagomt kuperat i skogsterräng. De övriga 5.5km (om spåret är 10km) går antagligen på åkermark.

 

Den här höjdprofilen är elljusspåret + en liten vända ute på åkern. Det ska vara 6 km även om min Polar klocka anser det vara lite kortare.

 

http://jtclothing.se/sya6kmHeightPlot.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag var med förra året och det var ett snabbt lopp utan särskilt mycket kupering, det är ju inga skräckinjagande berg runt omkring Sya... Det går som ni nämner på elljusspåret och sen ganska lätt kupering på åkermark, finns en skiss på hemsidan. I år lär också prepareringen vara bra så det blir säkert bra fäste för stavarna, 10 km banan har ju varit preparerad länge där nu. Ska dock bli några mm nysnö där i morgon lördag, sen ca -7, uppehåll och halvklart på söndag tävlingsdags. Ser bra ut! För den som är en stakkung går det säkert att spara in mycket på fästvalla.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...