Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Limma tillbak plastdel på bindningen


Magzeus

Recommended Posts

Hej!

 

Har de klassiska bindningarna "Salomon SNS Pilot Equipe Classic" men sista plastbiten (svart och ca 2cm) på bindningen har lossnat från mina Atomic RC11-skidor. Plastbiten satt efter sista infästningsskruven (den gula) på bindningen.

Har några frågor som jag hoppas ni har svar på:

 

1) Vet ni var man kan få tag / köpa en sån plastbit till bindningarna?

2) Kan plocka den plastbiten från mina rullskidor (behöver ändå få tag på en plastbit till dem senare) men vad skall man använda för lim för att limma den mot skidan? Vilket lim funkar?

3) Ngn som vet om det har ngn betydelse om plastbiten är borta eller inte (har storlek 43 på pjäxorna)

4) Flera som erfarit detta problem med dessa bindningar?

 

Tack på förhand

 

mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

Har kört någon gång utan men det känns väl inte så stor skillnad (kanske mer mentalt).

 

Det är väl mer så att när jag trycker fast min pjäxa i bindningen så sticker pjäxan ut ca 2cm utanför bindningen. Visst har den lite stöd av bindningensprofilen där bak men känslan är att den borde sitta kvar?

Men helt ärligt så vet jag inte om det gör så stor skillnad som sagt. Det kanske beror på terrängen så att säga. Menar om man åker i en brantare backe som svänger på slutet... att pjäxan är stadigare i profilen på bindningen vid det tillfället. Men om man bara stakåker kanske skillnaden är lite eller inget alls...

 

Ngn med dessa erfarenheter... kanske gäller att övertyga hjärnan att det är ok utan sista plastbiten men vill ju ha en fungerande utrustning... men mycket mentalt säkert...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...