Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Super tips i Aftonbladet


Stefan Sand

Recommended Posts

Kan inte låta bli och uppmärksamma Aftonbladets experttips inför Vasloppet:

 

Klockrena tips

 

 

Har du några mil i benen, käkar så att du inte blir hungrig en stund efter start och kör i underställ och racingdräkt så ska det gå bra :)

 

Tänk också på att äta frukost sent, helst ett par timmar innan start. Och det är klart, 04:00 är sent som fan att äta frukost, vid den tiden är man mer sugen på en Pizza ;)

 

Aftonbladets Johanna Björklund har gjort ett kanonjobb. Vilken research, vilket resultat. Grattis Johanna ;)

Link to comment
Share on other sites

Kommentar youtube klipp, hm, mycket är lätt när man kan det. Smäll på fästvallan på 1/3 del på mitten av skidan, exakt var är inte så noga....

 

Jag håller fortfarande på att lära mig var och hur mkt valla man kan lägga på, för att inte tala om vilken valla.

 

Till Stefan: Var snäll med de stackars journalisterna, de har en tvåårig utbildning från kommunist.... förlåt journalisthögskolan och försöker försörja sig. Mer förvånande är vilket genomslag de har på allmänheten, många verkar köpa det som står i tidningen utan ett kritiskt öga. Tänk på vad mycket annat i Aftonbladet som är måttligt sant/trovärdigt (många andra tidningar är inte bättre).

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte riktigt varför du hänger journalisten i det här fallet. Det är ju Janne Ottosson som kommer med tipsen.

Jo du, är helt övertygad om att det är enbart Jannes ord och inte alls "sammanfattat" av en journalist..........

 

Några troliga exempel på journalistisk frihet:

 

Janne: "Förbered dig fysiskt. Träna upp en bra grundkonditon och se till att få många mil i benen"

AB: "..............se till att få några mil i benen"

 

Janne: "Många motionärer klär sig alldeles för tjockt. Själv åkte jag bara i underställ och racingdräkt"

AB: "Det räcker med underställ och racingdräkt"

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...