Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gissa din tid (bättre än IBM)


Niklas

Recommended Posts

Är det någon som skulle vara nöjd med den uppskattade sluttid ni får genom att fylla i det här formuläret på Vasaloppets hemsida?

 

Varför inte försöka er på en bättre gissning själv?

 

IBMs uppskattning för mig: 6 timmar blankt vid 10 minusgrader och förutsatt att jag prickar in extraordinär dagsform. (En halvtimme sämre än personbästa, pffft...)

 

Mot detta kontrar jag överoptimistiskt med 4:56:21 (förutsätter att jag först seedar upp mig till led 1 enligt IBM ;)). Blif tufft att ens komma närmare det än IBMs gissning, men väl värt ett försök. :P

 

Sen vore kanske bättre att gissa placering, men jag kommer ej ihåg vad jag haft tidigare, så avstår själv från att gissa den. :)

Link to comment
Share on other sites

7:23 låter uruselt med tanke på tidigare prestationer i sämre startled :)

Undar vad de baserar detta på?

 

Min gissning ligger på åtminstone 6:30 om formen är måttlig, om formen och

turen (missar proppen i backen) står mig bi så ska det bli medaljchans!

 

Så jag gissar hellre själv, man ska ju inte ta ut olyckor i förskott.

Bättre att vara lycklig tilsl det händer :)

 

Så nu planerar jag med perfektglidvallning, fäste som inte tar glid, formtoppning

och rätt vägval i backen ;)

I annat fall kan IBM ligga mer hyfsat till än vad jag hoppas.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som skulle vara nöjd med den uppskattade sluttid ni får genom att fylla i det här formuläret på Vasaloppets hemsida?

 

Varför inte försöka er på en bättre gissning själv?

 

IBMs uppskattning för mig: 6 timmar blankt vid 10 minusgrader och förutsatt att jag prickar in extraordinär dagsform. (En halvtimme sämre än personbästa, pffft...)

 

Mot detta kontrar jag överoptimistiskt med 4:56:21 (förutsätter att jag först seedar upp mig till led 1 enligt IBM ;)). Blif tufft att ens komma närmare det än IBMs gissning, men väl värt ett försök. :P

 

Sen vore kanske bättre att gissa placering, men jag kommer ej ihåg vad jag haft tidigare, så avstår själv från att gissa den. :)

JAG har en speciell gissning varför just 4.56.21.....

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som skulle vara nöjd med den uppskattade sluttid ni får genom att fylla i det här formuläret på Vasaloppets hemsida?

 

Varför inte försöka er på en bättre gissning själv?

 

IBMs uppskattning för mig: 6 timmar blankt vid 10 minusgrader och förutsatt att jag prickar in extraordinär dagsform. (En halvtimme sämre än personbästa' date=' pffft...)

 

Mot detta kontrar jag överoptimistiskt med 4:56:21 (förutsätter att jag först seedar upp mig till led 1 enligt IBM ;)). Blif tufft att ens komma närmare det än IBMs gissning, men väl värt ett försök. :P

 

Sen vore kanske bättre att gissa placering, men jag kommer ej ihåg vad jag haft tidigare, så avstår själv från att gissa den. :)[/quote']

JAG har en speciell gissning varför just 4.56.21.....

Jo det är väl sekunden under din "omöjliga" tid från långt före dagens moderna pistmaskiner, stenslipar, stålsicklar, pulsklockor, kolfiberstavar, sportdrycker, mirakelvallor och annat mer eller mindre nödvändigt. Att det gick att åka fort på skidor redan då är kanske ett tecken på att alla prylar som går att köpa inte är fullt så oumbärliga som vissa försäljare ibland vill framhålla? =)

Link to comment
Share on other sites

lagomform och start i grupp 4 skulle ge min sluttid som jag fick i 7:an förra året :)

 

Faktum är att IBM:s uppskattade tid i 4:an ger en startgrupp 7 nästa år :)

Inte så lite fel om man kollar förra årets seedningstabell... och det var väl ett "normalår"?

Inte speciellt svårt och inte extremt snabbt?

 

Borde inte IBM:s resultat ge att normalform ger att man stannar i samma startgrupp som man startar i?

Link to comment
Share on other sites

Det där var en dum beräkning... Varför ska äldre folk få en sämre tid en yngre när de startar i samma startled? Trodde faktiskt leden berode på hur snabba folk är... At det går snabbast i -25 grader kan nog också diskuteras...

 

En 15 åring som starter i led 0 inär det är -25 grader beräknas få en tid på 3.46 :)

Link to comment
Share on other sites

lagomform och start i grupp 4 skulle ge min sluttid som jag fick i 7:an förra året :)

 

Faktum är att IBM:s uppskattade tid i 4:an ger en startgrupp 7 nästa år :)

Inte så lite fel om man kollar förra årets seedningstabell... och det var väl ett "normalår"?

Inte speciellt svårt och inte extremt snabbt?

 

Borde inte IBM:s resultat ge att normalform ger att man stannar i samma startgrupp som man startar i?

Är du äldre en 62 (eller 85 om du räknar med -5 grader)?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...