Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grus i spåret i Engelbrektsloppet


JFL

Recommended Posts

Engelbrektsloppet bjöd på fantastiskt väder och fina spår. Det enda smolket i bägaren var att det var väldigt mycket stora gruskorn i spåret de första/sista 700 meterna. Jag har fått ett par rejäla revor under skidorna som kan bli svåra att slipa bort. Är det vanligt med så mycket grus i spåret början/slutet av Engelbrektsloppet?
Link to comment
Share on other sites

Grus och grus, jag åkte upp en reva ca 1mm djup längs med hela skidan på upploppet, körde längst ut vänster, och vid konsum ungefär, där tog det emot nåt överjävligt. När jag kolla på skidan sen så var det nog snarare en större sten jag åkte över, eller en bit av ngns stav alt bindning.

 

Men en längsgående reva som dessutom är rak kan jag leva med, tvärgående är en annan 5:a.

Link to comment
Share on other sites

Jag var tidigt på startfältet och hade mina skidor vid Konsum. Det var då jag upptäckte att snön på startfältet innehöll många större gruskorn. Jag slängde iväg några gruskorn innan jag såg att de fanns överallt så det var lönlöst att gå och rensa. Gissningsvis hade gruset blandats in i snön när den skottades ut inne i Norberg.
Link to comment
Share on other sites

Jag har också fått ny oönskad ”struktur” i skidorna, skall dom ha start och mål inne i centrum måste dom se till att det är ren snö som läggs dit. I övrigt en riktigt bra bana med fina spår och under första varvet var det riktigt bra. Men tyvärr måste jag konstatera att kostnaden för loppet ökar med 400:- för omslipning av skidorna.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...