Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet


madhouse

Recommended Posts

Idag körde jag Skinnarloppet i -15 grader och nordanvind. Fina spår och bra fäste för stavarna trots att det snöat en hel del innan loppet.

Bra fäste och bra glid. De omkring mig hade lika bra glid, fast det var lite kärvt före.

Fäste: Rode blå special -7 - -12

Glid: Skigo P380 (kallpulver)

 

Väldigt få deltagare mot vad det brukar vara, berodde nog delvis på snöovädret i helgen.

 

Vilket enastående prisbord!!!!!!! Även fina priser för oss gamla gubbar.

Finns det något motsvarande i Sverige?

 

Nu återstår det och se om det blir någon bra vasaloppseedning av mitt lopp.

Link to comment
Share on other sites

Fantastiskt bra arrangerat! Speakern bad nästan om ursäkt innan loppet för att spårkvaliten var som den var och det var svårt pga den extrema snöstormen som vart sista dygnen. Men spåren var de bästa jag tävlat på i år och stavfästet var superbra även med minimala racingtrugor. Lite skillnad mot alla andra långlopp jag åkt i år, och ändå var det säker 1-1,5m snö på sidorna av den packade bädden, det märktes ett par ggr när man skulle kör om på utsidan, hela staven försvann. Där ser man att det går att få underlaget ordentligt hårt och man packar hela tiden från början av säsongen så fort det kommit några cm snö.

 

Vädret blev ju mycket bättre än väntat också, framförallt tack vare att vinden och snöandet gav med sig från lördagen. Nästan så solen tittade fram lite.

 

Tyvärr gick loppet skit för mig ändå, bröt vid varvning när de flesta gubbar i tjockjackor hade svischat förbi.

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det var en kanontävling!!! Efter 3 km så gick min redan skadade axel ur led som jag har haft problem med.. MEn den hoppade tillbaka så jag kunde fortsätta iallafall.. inte på den tid jag hade tänkt men.. Fullföljde iallafall.. Rolig tävling, bra arrangerat! Spåren trodde jag skulle vara värre än dom var :) . Vet nån när tabellen kommer ut på vasaloppet.se? (seedning)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...