Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet för första gången


d99bjbe

Recommended Posts

Hej,

 

skall åka vasaloppet men har inte något boende. Någon som klarat det från Stockholm t o r utan att frysa ihjäl eller somna bakom ratten?

 

Någon som är intresserad av att antingen åka med och köra halva sträckan eller att ha en medchaufför får gärna höra av sig!

Link to comment
Share on other sites

Brukar äta, duscha o sen sova nån timme efter målgång. Sen käka nåt typ McDonalds och köra hem framåt 18-tiden. Har inte varit några problem alls. Men då bor ju vi i Mora. Ska du köra direkt från Sthlm till start menar du?
Link to comment
Share on other sites

Kör INTE t o r utan vila, det är livsfarligt både för dig och alla andra längs vägen!! Jag har en skrämmande minnesbild från min biltur hem från Vätternrundan. Skönt att frun o jag lever idag. Det räcker med en för lång blinkning när man tänker "jag ska inte somna jag ska inte somna, jag ska bara..." Ändå hade jag inte ens cyklat själv utan bara hängt i bilen under natten och dagen.
Link to comment
Share on other sites

Låter som en bra idé att åtminstone sova någon timme i bilen efter dusch & mat. Tag med en sovsäck, har du kombi kan du ju sträcka ut med fällda baksäten.

Du får leva med att det blir flåsimma i bilen men det har ingen dött av (till skillnad från bilavgaser, är tveksam till att tomgångskörning är lyckat - åtminstone inte av lagskäl).

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset med Blocket, hoppas på "napp"

Om man kollar runt på boende verkar de finnas en hel del! Jag har inte heller någonstans att bo men tänkte fixa det i Mora när biljett är fixat...någonstans måste man ju få plats =) annars kanske jag kryper ner i din kombi :D

 

Föresten när går bussarna från Mora till starten ? eller kommer man alltid sent då ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...