Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Att sälja sin plats i VL


wob

Recommended Posts

Det pratas en del om säkerheten kring att köpa en plats i VL, men hur kan jag som säljare vara säker på att JAG inte blir blåst? Dvs, lämnar jag ut mitt Vasalopps-ID + personnummer kan ju vem som hest kliva in i Sälen och omregistrera sig på mitt namn?

 

Hur ska jag göra för att både säljare & köpare ska känna sig säkra? Lämna ut V-ID efter det att pengarna är överförda? En köpare kanske inte går med på detta?

 

- markus

Link to comment
Share on other sites

En möjlighet är att använda tex Internetgirot (www.internetgirot.se), så kan du se att betalningen finns inne hos dem innan du skickar uppgifterna, och när köparen hämtat ut och godkänt varan (går ju att spåra via namnändringen också att det gjorts vid tvist) får du pengarna. Helt säkert kanske det aldrig blir, tvist kan ju alltid uppstå, men antar det är lättare om en oberoende part redan har pengarna. Kanske inte blir helt säkert, om köparen hämtar ut och namnändrar till ett tredje namn, och hävdar att den redan var uthämtad.

 

Tänkte själv köpa en, och för forumanvändare brukar jag kunna sätta in pengar i förväg, så vill du sälja till mig kan du få det ;). Skicka bara ett e-post till mig via forumets funktion till vänster isåfall!

Link to comment
Share on other sites

Var kan man sälja sina startplatser?.. har 3st och vi kan inte åka pga finlandsfärjorna :(

På Blocket såklart!

Kolla under Köpes, och ring själv upp dom som vill köpa en startplats.

Sålde min startplats i Onsdags, första killen jag ringde till köpte den.

 

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=startplats&cg=0&w=3&st=k&ca=5&md=th&cxpf=&cxpt=&cxdw=&cxc2=&cxcb=&cxcn=&cxcr=&cxcy=&cxcg=&cxcu=&cxcs=&cxcw=&ccsc=&ccsd=&cchb=&ccco=&ccce=&ccca=&ccsu=&ccmp=&cctr=

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...