Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

nummerlappsutlämning


Recommended Posts

Jag ringde till vasaloppet i måndags för att ändra utlämningsställe för min nummerlapp från Mora till Sälen. Jag fick då beskedet att det var för sent att ändra detta. Därför två frågor:

 

1 Kan någon annan hämta ut nummerlappen åt en, eller krävs leg?

2 Hur lång tid brukar det ta att hämta ut nummerlappen vid starten?

 

Tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde till vasaloppet i måndags för att ändra utlämningsställe för min nummerlapp från Mora till Sälen. Jag fick då beskedet att det var för sent att ändra detta. Därför två frågor:

 

1 Kan någon annan hämta ut nummerlappen åt en, eller krävs leg?

2 Hur lång tid brukar det ta att hämta ut nummerlappen vid starten?

 

Tacksam för svar

Det tar inte så lång tid att hämta den på söndagsmorgonen.....så det är inga problem.

Link to comment
Share on other sites

På öppet spår så behövde du inget mer än att kunna ditt startnummer i huvudet för att få ut nummerlappen. Jag hade startnummer 10111 och den fanns inte när jag skulle hämta nummerlappen, hade bytt utlämningsställe via nätet från Sälen till Mora. Så nummerlappen kanske var kvar i Sälen eller så hade någon annan fått den av misstag. Max tre minuter tog det sen hade jag ett nytt startnummer med hela kittet. Dom kunde dock inte se om lappen var utlämnad eller inte. Så vill du hämta kvällen innan gå dit och spela dum och få ett nytt startnummer kanske? :)

 

Annars så är det väl väldigt många som hämtar i starten, och allt verkade gå så väldigt smidigt vid ÖS, iofs var det 10000 mindre till det än till Vasaloppet :)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade med leg. när jag hämtade ut min nr-lapp, eftersom jag köpt min plats i slutet av januari. Pga att jag var sliten efter en veckas tävlande i Falun ville jag byta åkdag från söndag till måndag, jag hade ringt och kollat och fått veta att det var kostnadsfritt.

Men när jag kom fram till disken sa tjejen att jag skulle ge mellanskillnaden 120 kr av vad säljaren gett och vad det kostade idag. Men det ville jag inte betala och då sa hon att det kostade 200 kr, men det hade jag ju redan betalat i slutet av januari, så det bestred jag. Till slut pratade tjejen med en annan medarbetare och då fick jag ett nytt startnummer och ändringen genomförd till måndag utan problem.

Det gäller att stå på sig och inte gå med orimliga avgifter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...