Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sthlm, Rudans 10, 15 km


Carl A

Recommended Posts

Hej hopp.

 

hade tänkt mig i morgon släpa mig runt rudans 10 samt 15 km spår. - jag känner mig dock lite osäker på var de startar och sträckning mm - ngn som kan ge en hint/spark i rätt riktning. - Jag har fått en känsla av, sedan mina tidigare besök i området, att kvaliten och logiken på skyltningen inte är alls lika hög som spårkvaliten. (tidigare har jag dragit runt konstsnöslingan, elljuset samt ängarna)

 

(förresten, jag kan erbjuda mig stå till tjänst med autentisk vasaloppsträning - avser främst från startled 4,5 å bakåt. Jag ställer mig i lämplig uppförsbacke å knuffar å armbågar de som kommer samt trampar på skidor å trampar av stavar. - ngn som vill lägga till ngt moment?)

Link to comment
Share on other sites

He, he - var där och åkte idag. Det var ju inte svårare än att öppna ögonen så var det klart som korvigaste korvspad hur man skulle åka. Ska pröva framöver i livet att öppna ögonen.

 

Dock så var det hopplöst mjukt i 15 / 17 km, så jag gav upp efter 5 km å drog lite elljus å ängar istället. de var iofs oxå ganska lösa, men betydligt hårdare än 15 km. kan tänka mig att 15 km inte varit preppad så mkt denna vintern; den är väl inte "vasaloppslik" och därmed MKT låg prio. - en lite rolig grej med 15 km var att av de 5 km jag åkte var det väl en 8 ganska branta backar, varav 6 avslutades med en skarp sväng, smalt och mjukt, spännande. Jag är nog - efter mkt alpinåkande - ganska stadig på benen, men många hade nog stupad där. Efter ett tag så bara skrattade jag vid varje nerförsbacke, då jag "visste" den skulle avslutas med skarp sväng. Jag tittade efter ngn dold kamera, men i så fall var den dold bra.

 

Dock att spåren var väldigt fint preppade, det ska de ha cred för, men snön var nog svår

Link to comment
Share on other sites

Prova Lida åxå. När spåren är nydragna brukar de vara av världscupsklass - de har en pistmaskin som får vilken skoter som helst att se jönsig ut. Dessutom uppdaterar personalen hemsidan minutiöst så man vet t.om. innan de åker ut att nu smäller det. 17 km spåret är magiskt på natten - långa stakpartier som bryts av två elljusspår.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...