Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kan pjäxans "pinne" gå av? SNS-Salomon


DersanP

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har ett par Salomon pjäxor av SNS-typ, ca: 3-4 år gamla som funkar bra. Dock såg jag igår när jag packade inför vasaloppet att de var väldigt slitna i plasten framtill, och att det gjort att "pinnen" man sticker in i bindningen är mindre omsluten av plast längst fram. Är det någon som har varit med om att en sådan har gått av? Är det en enkel pinne, eller är det en rektangulär ögla eller liknande som är bättre fäst i pjäxan? Har tyvärr inte den exakta modellbenämningen på pjäxan men vore tacksam för svar och erfarenheter.

 

Mvh/

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Har samma problem med mina Salomonpjäxor, pinnen börjar sticka ut från plasten. Var inne och frågade i en välsorterad affär och fick svaret att det skulle mycket till att den skulle gå sönder. Den satt väl förankrad i plasten med fästen på sidorna inne plasten så jag tror du kan vara lugn.
Link to comment
Share on other sites

Det går att förstärka med en varm lödkolv och värma dit mer hård plast massa innan det har släppt helt, har repat några par på det viset funkar bra och håller, det går även där pinnen har släppt om den är kvar med samma metod lycka till.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...