Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jobbar din morsa mellan Sälen och Mora?


jea

Recommended Posts

För om hon inte gör det tycker jag inte att du ska slänga drickaflaskor, enervitgels med plastkork, pappersomslag till bars m.m i naturen. Och du ska definitivt inte göra det i spåret där jag ska åka. För nästa gång får du kanske en stav i nyllet, i all välmening. ;)

 

Sen är det tamigfan helt obegripligt att folk kan ligga och masa i vänsterspåret när det finns fem andra spår att välja i. Håller du låg fart? Gör som jag, håll till höger. Jag menar allvarligt, förstår du inte skyltarna kanske du kunde lyssna på speakern innan?

 

 

- - - - - - - - - - - - -

 

Med det sagt var det ett härligt förstagångslopp för mig. Tog mig i mål på 9:02 vilket jag var mycket nöjd med! Hade förövrigt strålande glid, kompisen vallade enligt skigos rekommendation vilket måste varit smack in the middle för jag hade nog bäst glid av alla som startade i 10:an...

Link to comment
Share on other sites

Håller helt med dig! åkte säkert över 200 jävla energigels och skit! Stoppa tillbaka skiten i fickan eller släng åtminstonde inte mitt i spåret! Och de där med vänster spåret funkar inte! Man kanske bör skriva skyltarna på svenska om folk inte förstår engelska! fast and slow!

 

Kanske att man får börja ryta till "ur spår" eller något till nästa år =) Va en tjej som sa till en gubbe och han flyttade sig så fint så hehe!

Link to comment
Share on other sites

Gjorde mitt trettonde (och ett av mina absolut sämsta) lopp, och jag har ALDRIG sett så mycket skit i spåret, Gelförpackningar överallt, och massor med stora litersplastflaskor. Va fan håller folk på med? Och lika irriterande men inte lika miljösvinigt: har aldrigt åkt över så många bruna o röda fläckar av spilld dricka - hur mycket bättre blir glidet av att få andras drickarester ingeggade under skidan?
Link to comment
Share on other sites

Ahh! Skyltarna sitter ju på fel sida. De ska sitta till vänster för att visa sengångarna :) att de befinner sig i fel spår och inte till höger för att bekräfta att man valt rätt spår.

 

Bars och gels skitar tydligen ner omgivningen lika mycket som kroppen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde mest i högra spåren, där var det nästan inge folk. Startade i led 5. I början var spåret längst ut till höger lite sämre och det verkade som om de kört upp det med skoter för där "klapprade" det när man åkte, nr två från höger var mer slätt.
Link to comment
Share on other sites

Sen är det tamigfan helt obegripligt att folk kan ligga och masa i vänsterspåret när det finns fem andra spår att välja i.

Instämmer till fullo...testade ett ropa "ur spår tack" på sträckan innan Evertsberg och det gick finfint...Men sedan var det så mycket folk igen så att det kändes lönlöst...den man i så fall ropade på hade inte så många alternativ då långsammare åkare kunde ligga 4 i bredd framför och det var kö i samtliga spår. För mig som startade från 7:e var det i princip en lång kö fram till Eldris...och gick kroppen på 3 cylindrar, nödprogram, utan spolarvätska och med punka på höger fram så det var svårt att köra om :(

 

Till nästa år får vi väl göra en gemensam insats här på forumet och påminna varandra att sprida budskapet som så många missat. Masa i vänsterspår = Spöstraff på torget i Mora efter målgång :)

Link to comment
Share on other sites

de e så de e under vasan... går inte o göra nåt åt. Men de smutsar inte ner naturen för de plockas upp under sommaren sen...

 

Att stoppa ner gelpåsen i fickan igen när man inte har nån ficka e ju lite svårt=)

Och vem plockar upp dom då? Vore väl bättre om arragörerna kunde lägga energi och pengar på att tex bygga/ploga upp för fler parkeringsplatser vid starten än att springa runt längs banan och plocka upp efter dem som inte har tid att ta med sig sitt eget skräp. Klarar man av att ta med sig en gele ut i spåret tror jag det går att ta med sig påsen hem också.

Link to comment
Share on other sites

de e så de e under vasan... går inte o göra nåt åt. Men de smutsar inte ner naturen för de plockas upp under sommaren sen...

 

Att stoppa ner gelpåsen i fickan igen när man inte har nån ficka e ju lite svårt=)

Och vem plockar upp dom då? Vore väl bättre om arragörerna kunde lägga energi och pengar på att tex bygga/ploga upp för fler parkeringsplatser vid starten än att springa runt längs banan och plocka upp efter dem som inte har tid att ta med sig sitt eget skräp. Klarar man av att ta med sig en gele ut i spåret tror jag det går att ta med sig påsen hem också.

Undrar hur man får med sig gelen ut i spåret utan ficka. Håller man den i handen eller sätter den i mössan tills det är dags för ett intag av densamma? Låter som ganska jobbig lösning som måste inverka på resultatet

Link to comment
Share on other sites

de e så de e under vasan... går inte o göra nåt åt. Men de smutsar inte ner naturen för de plockas upp under sommaren sen...

 

Att stoppa ner gelpåsen i fickan igen när man inte har nån ficka e ju lite svårt=)

Och vem plockar upp dom då? Vore väl bättre om arragörerna kunde lägga energi och pengar på att tex bygga/ploga upp för fler parkeringsplatser vid starten än att springa runt längs banan och plocka upp efter dem som inte har tid att ta med sig sitt eget skräp. Klarar man av att ta med sig en gele ut i spåret tror jag det går att ta med sig påsen hem också.

Undrar hur man får med sig gelen ut i spåret utan ficka. Håller man den i handen eller sätter den i mössan tills det är dags för ett intag av densamma? Låter som ganska jobbig lösning som måste inverka på resultatet

Lite tejp över toppen av gelen som man sätter mot övedelen av dräkten sen klämmer man fast resten av gelen innanför byxorna, fungerar fint.

Link to comment
Share on other sites

Huvudsaken är att man inte kastar skiten i spåret tycker jag! Föresten va det någon som körde över ett par brillor? tappa dom nämligen mitt i spåret ! Eller i och för sej jag hade väl näsrtan sämst tid på forumet så det var en dum fråga :D
Link to comment
Share on other sites

Huvudsaken är att man inte kastar skiten i spåret tycker jag! Föresten va det någon som körde över ett par brillor? tappa dom nämligen mitt i spåret ! Eller i och för sej jag hade väl näsrtan sämst tid på forumet så det var en dum fråga :D

Nejdå, jag var efter. Mellan Eldris och Mora såg jag ett antal glasögonpar ligga vid spåret. Många tunga huvuden...

Link to comment
Share on other sites

Och vem plockar upp dom då? Vore väl bättre om arragörerna kunde lägga energi och pengar på att tex bygga/ploga upp för fler parkeringsplatser vid starten än att springa runt längs banan och plocka upp efter dem som inte har tid att ta med sig sitt eget skräp. Klarar man av att ta med sig en gele ut i spåret tror jag det går att ta med sig påsen hem också.

Undrar hur man får med sig gelen ut i spåret utan ficka. Håller man den i handen eller sätter den i mössan tills det är dags för ett intag av densamma? Låter som ganska jobbig lösning som måste inverka på resultatet

Lite tejp över toppen av gelen som man sätter mot övedelen av dräkten sen klämmer man fast resten av gelen innanför byxorna' date=' fungerar fint.[/quote']

Precis! sen skulle jag vilja se täten stanna upp o ta fram sin extraficka för att stoppa ner sina kanske 5-6 gelpåsar i=)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...