Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppslogistik


Pilotio

Recommended Posts

Eftersom jag fick ställa in mitt eget lopp, såg jag starten från sidan i Sälen. Gick sedan åter till bilen som stod parkerad på andra sidan vägen en bit söderut. Klockan var då 8.30. Det var bedrövligt att se den bil/busskö som fortfarande stod på väg mot parkeringarna. Jag såg hela busslass med människor som skulle åka som plockade saker ur bussarna och sprang mot starten. Särskilt sorgligt när man såg att de hade nummerlappar på 2000, 3000.... De fick ju inte en chans att göra sej rättvisa igår!

 

Vasaloppet måste redan nu börja se över trafiksituationen innan start redan nu inför nästa år!

 

Ett råd jag har, är att man bör gör en väg som går ända till starten norrifrån utan att man behöver köra runt och komma upp samma väg som alla andra söder ifrån.

 

Ett annat råd är att på något sätt fixa parkeringsplatser på andra sidan om starten också. Dit många bilar/bussar kan nå utan att behöva belasta vanliga Vasaloppsvägen. Som det är nu, så måste precis VARENDA bil/buss åka sista biten till starten på vasaloppsvägen. Inte konstigt att det blir en stor propp av det hela!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...