Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tack alla frivilliga Sälen-Mora!!!!


Spirello

Recommended Posts

Okej det sket sig med bussarna och logistiken, många idag hatar allt vad Vasaloppet heter.

 

Men alla dessa tusentals frivilliga som sliter dygnet runt för att vi ska få ett så bra lopp som möjligt är värda en eloge! Jag älskar er för att ni efter 8000 griniga åkare som knappt öppnar munnen fortfarande står glada och trevliga med brickor av dryck och hämtar en extra blåbärssoppa för att jag vill ha. Älskar er som krattar undan muggarna och skräpet. Alla ni som bara står i skogen och hejar och hejar utan att få svar. Älskar scoutkontrollens apelsinklyfta. Jag älskar er som sköter logistiken efter mål för det må man säga, även om man hinner bli frusen innan duschen, även om det är svårt att njuta av duschen bland tusentals nakna gubbar och en 50x50 cm plätt för sina kläder, så FUNKAR det ändå. Och utspisningen av mat efteråt FUNKAR, det flöt på bra, jag tycker det är strålande!

 

Dagens ros från mig till alla - ingen nämnd och ingen glömd - som ställer upp!

Link to comment
Share on other sites

Håller med. Överväger att gå med i Scouterna som tack för kexchoklad och apelsinklyfta...

 

Alla vid sidan om spåret som hejar på oss trötta är också värda en jätteeloge. Tack för att ni hejar och inte bara garvar åt oss trötta stackare som plågar oss framåt. Det värmer!

Link to comment
Share on other sites

Och här är ytterligare en som håller med spirello. Jag är djupt imponerad av hur bra organiserat det var. Hur bussarna fungerade kan jag inte uttala mig om men allting annat var strålande. Jag vill även passa på att tacka tv-sporten som påverkade mig att anmäla mig efter förra årets sändningar. Det var precis så kul som jag hoppades!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...