Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stavar till masstarter? ct2 vs 9max vs diamond storm


JPersa

Recommended Posts

Hej!

Ska börja satsa på långlopp med Vasaloppet 2010 som huvudmål. Har nu ett par one way 980 som jag inte riktigt tycker håller måttet för mig, är lite väl ostyva när man trycker på. Tänkte därför slå till på ett par nya stavar. Funderar nu på vilka, just nu står det mellan swix ct2 och one way 9max, har ni några erfarenheter av dessa? Hur är styvheten och hållbarheten på dom? Vilken av dom är bäst? Nu rear även Herr Pölder ut one way diamond stormstavar till utmärkta priser, vågar man köra dessa på massstarter? Lär starta i led 2-3 på vasan.

 

Tack på förhand!

/JPersa

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par One Way 940 och ett par diamond storm. Jag, som ändå är en simpel amatör, märker skillnad i styvhet på de två modellerna. Mina diamond storm känns jättestyva verkligen. Jag tror inte att en billigare kolfiberstav är hållbarare, bara mindre styv och tyngre.

Om du vill ha en stav som håller för mer måste du nog gå ner på en alustav, och den vill du nog inte tävla med.

Link to comment
Share on other sites

CT2 är stark = hållbar, men inte särskilt styv. Har just köpt Diamond Storm, och de känns lika styva som mina gamla CT1 och Infinity. Jag är ganska tung, och gillar inte att åka med CT2. Om jag vore lättare eller kortare kanske jag inte skulle bry mig, men de sviktar för mycket för mig.
Link to comment
Share on other sites

Intressant, men det är endast en markbutik va? Går inte att beställa över internet verkar det som. Jag bor 50 mil därifrån.

ja men ta gärna en telefon om dom kan skicka över med posten mot förskott, annars bilr 50 mil lite långt:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...