Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Madshus nano carbon eller Oneway Diamond storm


Sverre

Recommended Posts

Jag skall nu köpa nya stavar och står och väljer mellan årets modell av Madshus nano carbon race 100UHM, den har samma vikt som förra årets modell men är 20% styvare då många elitåkare tyckte att förra modellen var för mjuk, Björndalen och Alsgaard använder denna stav idag. Jag har inte hittad denna stav i Sverige men ser nu att Sport1 Lillehammer har skidmässa med start imorgen och kommer sälja denna för 1195:-NOK (Min pappa bor i lillehammer så han kan köpa denna för mig).

Eller så köper jag Oneway Diamond Storm hos Alewalds för 1495:-

 

Någon som har erfarenhet och tips om dessa stavar och vilken jag skall välja?, priset är ca det samma när man räknar om den norska kursen till svenska.

Link to comment
Share on other sites

Älskar verkligen det formade greppet på Madshus men det blev Diamond Storm tidigare i vintras eftersom jag som en enkel motionär inte ansåg mig kunna ge 1400kr till för att få Madshus.

 

Blev dock småsugen att försöka hitta ett par om de nu reas ut. Då har jag ju trots allt fått två par stavar för samma pris som ett. =)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
har oneway diamondstorm till skate och Madshus nano carbon till klassiskt, madshus kontroll rem gillar jag inte, annars så är dom väl ganska lika tycker jag, Oneway något lättare men styvheten är väl den samma. ;D

Är väl dumt att jämför stavars styvhet när dom är olika långa...

Link to comment
Share on other sites

har oneway diamondstorm till skate och Madshus nano carbon till klassiskt' date=' madshus kontroll rem gillar jag inte, annars så är dom väl ganska lika tycker jag, Oneway något lättare men styvheten är väl den samma. ;D[/quote']

Är väl dumt att jämför stavars styvhet när dom är olika långa...

7cm?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...