Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stavar


Pjärry

Recommended Posts

Hej det är mitt första inlägg men jag tackar för all trevlig läsning jag haft här hitills :).

Jag är en av alla dessa som fått blodad tand för skidåkning under den här underbara vintern har under flera år tänkt köpa mig utrustning men man har ju inte vågat lita på att snön skulle bli liggande.Sagt och gjort köpte iallafall grejorna direkt efter jul och har därefter avverka ett antal mil i spåren.Snålade dock in en aningens på stavar och skor men har nu fått för mig att jag ska skaffa rullskidor och det känns inte som att mina alustavar är rätt för detta..

Har tittat runt lite och sett att Swix ct2 och One way diamond 9 verkar vara i vettiga både i pris och kvalite.

Min fråga är då om de är nått att ha och om det kanske finns något mer alternativ i samma klass / prisläge?

Troligen blir det väl VLeller ÖS debut 2011 med samma stavar så de får ju inte vara usla ;)

Link to comment
Share on other sites

Det hade jag inte tänkt på men det är sant det vore ju inget skoj att knäcka en sådan stav på grund av att man inte kan åka ordentligt...får väl bli till att köpa dem och ställa undan till nästa vintersäsong istället..

Jag trodde att alustavar skulle bli väldigt "hårda" när man kör på sommaren men det kanske inte är så?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...