Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidfunderingar.


Boela

Recommended Posts

Det kan det vara om du har en oerhörd tur. Köp inget utan att ha testat. Möjligen om du vet att den som eventuellt har åkt på skidan innan har din matchvikt och har ungefär samma åkkapacitet som du eller om skidan är uppmätt av en verklig expert.
Link to comment
Share on other sites

Ska du köpa av någon privat eller i en affär? Om det är från privat så fråga som sagt vad den som haft dem innan vägt.

 

För det går väl inte veta om de är rätt vikt genom att titta på dem eller? Köpte själv ett par för ca 75kg och det stod ett par brevid som tydligen var för lättare folk..

Link to comment
Share on other sites

Ska du köpa av någon privat eller i en affär? Om det är från privat så fråga som sagt vad den som haft dem innan vägt.

 

För det går väl inte veta om de är rätt vikt genom att titta på dem eller? Köpte själv ett par för ca 75kg och det stod ett par brevid som tydligen var för lättare folk..

Köpte du dina i Skövde? Team Sportia? Känns som TS är duktiga på skidutrustning tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Den skrivna går inte att lita på.

Har själv 2 par Madshus som skall vara lämpliga för personer mellan 86-93 kg.

 

Det ena paret används numera av min som som vägen 65 kg. Jag åkte ett VL med dessa och fick staka i nedförsbackarna för att inte bli påkörd.

 

Det andra paret använder jag själv och det är nästan så att spannet är för hårt för mig, (väger 92 kg).

Link to comment
Share on other sites

Ska du köpa av någon privat eller i en affär? Om det är från privat så fråga som sagt vad den som haft dem innan vägt.

 

För det går väl inte veta om de är rätt vikt genom att titta på dem eller? Köpte själv ett par för ca 75kg och det stod ett par brevid som tydligen var för lättare folk..

Köpte du dina i Skövde? Team Sportia? Känns som TS är duktiga på skidutrustning tycker jag.

Det fick bli Stadium i Skövde faktiskt. Var dock i TS först och de verkade kunniga men jag ville ju kolla i mer än en affär så hittade jag perfekta skidor i Stadium senare.. :)

 

Boela hur går det med dina skidor? Köpte du dem?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...