Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidspår mellan Skinnskatteberg o Kopparberg


2slow

Recommended Posts

Jag funderar på att åka till Kopparberg på lör via Skinnskatteberg och ta skidorna med mig.

Var finns det fina skidspår i dom krokarna?? Gärna spår som inte har skogen hänger över spåret. (mindre skräp) Dom minst kuperade ligger bra till just nu också, pga ett knä som är överansträngt.

 

Ett kul stop på vägen blir efter fler rek. här på forumet, Team sportia i Skinnsberg.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

I Kopparberg har du Gillersklack. 5: an eller 7.5 är minst kupperade. 7.5 är en väg som i ena riktningen blir en lång slakmota. Ofta fina spår.

 

http://www.skidspar.se/index.php?option=com_skidspar&Itemid=270&kommun=204&betyg=-1

 

Du har även elljusspår strax innan du kommer in i kopparberg 2. 5 km tror jag. Några backar inte extremt kuperat.

 

Ställdalen har fina spår som är rätt platta och helt klart de minst kupperade av de 3 spåren.

Link to comment
Share on other sites

Besökte Runes i Skinnskatteberg i lördags (frun har släkt där). Jag och dottern blev en timme i butiken. Det var en del rea men oxå ganska utplockat. Kul med en sportbutik som har annat än en massa dunjackor och jeans.

 

Timmen i butiken resulterade i ett par glasögon (active). Nedsatta fråm 399 till 179kr.

 

Jo, tänk på att dom stänger kl 13 på lördagar.

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde o kolla, dom har 400 par skidor i lager så nåt passande bör man kunna hitta.

Jag ska också komplettera upp vallasortimentet, dom har tydligen dom flesta sorter.

Jag läste alla 28 sidor vallatrådar och blev inspirerad av era råd o ideer.!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...