Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Oneway Storm 10


rible12

Recommended Posts

Någon som vet vilken storlek på asfaltstugorna som man ska använda för ONEway Diamons Storm? är det 10mm som på Swix?

Jag kör med 9,5 mm.

De sitter utan lim samtidigt som de går att få av ute på turen.

Har dock en liten lättviktspolygrip med i väskan.

Link to comment
Share on other sites

okej, känns det som att de ner i botten?

Ja, det gör de. Har kontrollerat det tidigare.

Jag tror Oneway själva rekommenderar 9,0 mm.

Det är Udéns Sport (där jag köper rullskidgrejer) som skickar 9,5 mm om man vill ha till Oneway.

 

Det får gärna komma in någon annan i tråden och bekräfta eller motsäga mina påståenden. :)

Link to comment
Share on other sites

Ska prova beställa 9.5 och ha med i reserv! Ifall olyckan e framme ! Är de ProSki 9.5mm du kör VASA ?!

Det verkar finnas flera varumärken som kör med samma spetsar.

Rex står det på de jag har men verkar som om Pro-Ski har identiska.

Finns i olika färger men med samma design och förmodligen samma tillverkare.

http://www.polder.se/1/50.0.1.0/532/1/image1_af693708542e29caf589a71502bf37ed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du orkade inte limma ju ;)

 

Swixspetsarna tycker jag håller lite dåligt. Har ett par från One Way på nu och dom är jag mycket nöjda med. Har hållt ganska många mil nu och får fortfarande helt OK stavfäste trots att jag aldrig " vässat " dom.

 

Följde också rådet från, Vasa (?!) tror jag det var att tejpa holkarna. Skyddar ganska bra :)

Link to comment
Share on other sites

Tror dom slipar med diamant. Tänkte också göra det, men :

 

Jag har en smed på jobbet som fick tuppjuck när han fick höra om mina planer. Han menade på att man skulle virka in sig i en ond cirkel och behöva slipa om inför varje pass om man väl slipat dom en gång. Pajar väl härdningen eller nåt, jag vet inte, han gav en så komplicerad förklaring om metall att jag slutade lyssna efter ett tag.

Link to comment
Share on other sites

Ska prova beställa 9.5 och ha med i reserv! Ifall olyckan e framme ! Är de ProSki 9.5mm du kör VASA ?!

Det verkar finnas flera varumärken som kör med samma spetsar.

Rex står det på de jag har men verkar som om Pro-Ski har identiska.

Finns i olika färger men med samma design och förmodligen samma tillverkare.

http://www.polder.se/1/50.0.1.0/532/1/image1_af693708542e29caf589a71502bf37ed.jpg

var har du snott den bilden,,,,,,,

Link to comment
Share on other sites

Du orkade inte limma ju ;)

 

Swixspetsarna tycker jag håller lite dåligt. Har ett par från One Way på nu och dom är jag mycket nöjda med. Har hållt ganska många mil nu och får fortfarande helt OK stavfäste trots att jag aldrig " vässat " dom.

 

Följde också rådet från, Vasa (?!) tror jag det var att tejpa holkarna. Skyddar ganska bra :)

hittade lite smältlimm hemma så då var det ju inte lika jobbigt :) Kan ju bara säga att jag är mer än nöjd med mina nya stavar...

Link to comment
Share on other sites

Vart 4 st PRoski 9.5 mm för min del...beställde... Aha tejpa de lär som en bra ide! skyddar mot slagen i backen när man drar tillbaka stavarna..brukar lyckas slå i ibland..

 

Hur vässar ni spetsarna ?

Det står mycket matnyttigt i tråden >slip till stavspetsar<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...