Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vålarullen 2010


Mario

Recommended Posts

Nå, hur rullade de olika färgerna och diametrarna i förhållande till varandra? Vad skönt det vore om alla PU-varianterna visade sig vara jämbördiga. Då skulle man kunna koncentrera sig på träning i stället för att våndas inför eventuella nyinvesteringar i gummibranchen.

Roll on!

Link to comment
Share on other sites

Blek-Inge!

Jag har gjort min första rulltest emot dom Orange nu!

Tur man kör med gult säger jag :)

Jag märkte inga större skillnader. Det vara alla sorter i vår klunga. Även 79:orna. Själv har jag dom blå.

Hjul i all ära men få höra lite om åkarnas form också, mer än det som går att utläsa från resultatlistan. Vem drog mest? Vem var tröttast i mål? Vem tog det som en träningsrunda och kan bättre än resultlistan visar?

Link to comment
Share on other sites

Blek-Inge!

Jag har gjort min första rulltest emot dom Orange nu!

Tur man kör med gult säger jag :)

Jag märkte inga större skillnader. Det vara alla sorter i vår klunga. Även 79:orna. Själv har jag dom blå.

Vad bra.

OK, jag kör vidare på mina blå till dess att jag känner mig totalt ifrånrullad i backarna.

Skåningen: Hur ser Skånes rullskidcup ut i år?

Link to comment
Share on other sites

Blek-Inge!

Jag har gjort min första rulltest emot dom Orange nu!

Tur man kör med gult säger jag :)

Jag märkte inga större skillnader. Det vara alla sorter i vår klunga. Även 79:orna. Själv har jag dom blå.

Hjul i all ära men få höra lite om åkarnas form också' date=' mer än det som går att utläsa från resultatlistan. Vem drog mest? Vem var tröttast i mål? Vem tog det som en träningsrunda och kan bättre än resultlistan visar?[/quote']

Allt gick enligt plan, drog inte en meter och spurtslog Mario enkelt:) efter att ha trash-talkat lite att går det så här lusigt så hänger jag med hela vägen in och spurtslår dig, vilket gjorde att Mario försökte sig på desperatat utbrytningar och blev ännu mörare till spurten. Roligt var det! Trodde innan inte jag skulle orka hela vägen, utan tänkte hänga med så länge jag orkade. 79orna gick bra!

Link to comment
Share on other sites

Roger från Stockholms Rullskidklubb filmade delar av loppet:

 

Kul film, med tanke på diskussionerna om taktikkörning i annan tråd som pågår just nu så kan man ju helt klart konstatera att "kameramannen" har oerhört mycket att tjäna på att ligga bättre på rulle, han ligger ju ett par meter bakom framförvarande i filmen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...