Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Troligt va?


MC Hammer

Recommended Posts

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article784713.ece

 

Ett lustigt sammanträffande är att 3km längdspår är just så långt som det artificiella skidspår vi just nu har framme. Fast vårt är bara för enbenta. Ska man lägga ut det för vanliga 2-benta åkare så blir det bara 1500m.

 

Premiärträning planeras tills på söndag. Kommer info när vi spikat tid/plats. Antagligen någonstans i Nacka.

 

EDIT:

Här var det tydligen lite mer om detta.

 

http://svtplay.se/v/2012271/han_drommer_om_en_varldsunik_skidanlaggning

http://www.skipark360.se/

Link to comment
Share on other sites

Nu på söndag em som sagt. Håll utkik här och nvskidor.se Sedan planeras det för öppet KM plast och så då blir det chans till både träning och tävling Für Alle. Förmodligen någon variant av sprint-dueller med tidskval, kvart semi osv. Betänk att NVSK i år fixade Värmdöloppet med ca 900 anmälda som då är största skidloppet i mannaminne i Stockholmstrakten med flaggskeppssponsorer som Red Bull, Runners Store mm. Så det finns alla förutsättningar för en riktig skidfest mitt i högsommaren.

 

Skulle va kul att ha Vacci som speaker.. nån som vet hur mycket man får dega honom?

 

Vi har också levererat 50m provsträcka till Norrbotten, men där pågår diskussioner om delägarskap med den intressenten så jag ska inte dra mer detaljer förrän det är klart. Då har vi en lokal förankring i Norrland, Stockholm och Skåne, vilket är mycket positivt eftersom vi tror mycket på att detta ska vara ett sätta för helt vanliga skidklubbar att göra något kul för befintliga och presumptiva medlemmar, barn, ungdom och sponsorer. Då är det bra att kunna ge möjlighet att hyra ut en större spårsträcka än vad klubben har för vardagsträning (t.ex. teknikträning i barn/ungdom/nybörjarverksamhet och högintensiva intervaller med perfekt stavfäste och mjuka skonsamma stavisättningar för elit och elitmotionär).

 

Ska man vara med och utveckla sporten på den lokala gräsrotsnivån (vilket ju är det intressanta.. för det är ju där morgondagens stjärnor kommer att födas) så är det bra också att finnas lokalt så jag tror och hoppas att vi kan etablera en närvaro genom partnerskap med duktigt engagerat folk också i andra viktiga regioner såsom Småland, Västsverige, Dalarna, Oslo mm.

Link to comment
Share on other sites

Superkul att du realiserat din ide McHammer. Jag tillhør dina supporter och gillar verkligen de som har ideer och vågar førsøka och gøra något. JAG hoppas detta blir en succe och deltar gærna på nått sætt, om æn bara som deltagare i Øppna mæsterskapen så ni får sista platsen spikad. Då bidrar jag ju till att alla andra får kænna sig lite bættre....

Anm: Som ni ser ær jag i Norge just nu (som opponent på avhandling) så vissa bokstæver blir dærefter.

Link to comment
Share on other sites

Vill man skapa nåt som sticker ut i stads- eller landskapsbilden alltför mycket så får man garanterat mycket välslipade protestgrupper emot sig.

 

I Sthlm stadshusledning var det tokskallar som ville bygga flytande badhotell mitt i riddarfjärden. Hade varit bättre för den politiska imagen att gå på strippklubb.

 

En viss fd miljardär som jag känner ville bygga skyskrapa i skärgården och det gick samma öde till mötes.

Link to comment
Share on other sites

Demokratins baksida är att det emellanåt sätts stopp för briljanta idéer. Spelar ingen roll om det ska byggas skyskrapa eller en vanlig villa, det finns alltid någon som vill sätta käppar i hjulen. Om detta kan kallas briljant är väl en fråga i sig ;)

 

Skulle Bovins vision bli verklighet är jag den första att lyfta på hatten. Argumenten emot kommer dock vara massiva. Klimatsmart? lär väl vara en rejäl fråga till att börja med.

 

Men fler entreprenörer, visionörer och tokskallar behöver vi. Av 1000 idéer kommer någon bra. Med 10 idéer kommer vi ingen vart.

 

Lycka till Bovin!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...