Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad görs sommaren 2010


skiforfun

Recommended Posts

Plastskidspåret Hammertrack(.com) har köpts av Nacka Värmdö SK och andra seriösa intressenter finns i Småland, Norrbotten, Skåne, Gästrikland, Norge och Tyskland.

 

Det är dock inte nödvändigtvis en "anläggning" eftersom det är portabelt system men kan såklart användas för att ligga mera långvarigt utplacerat (vilket tyvärr inte NVSK har möjlighet till), och flera av intressenterna har just det i åtanke.

 

Norska aluminium-systemet Drytrack lär enligt vad företaget sagt i Norsk press lanseras i Augusti.

 

Ang konstsnö så kan jag tillägga också att Gotland hade en stor anläggning som skulle ha varit i bruk i vintras men bygget fick avbrytas av det oväntade väderfenomenet Vinter, så de lär nog vara på G nu för allt var klart med finansiering och material utlevererat osv. Fast själv tror och hoppas jag på en lika bra natursnövinter igen tack vare askmolnets klimatpåverkan.

 

I Stockholmstrakten hör man talas om nya eller nygamla tunnelprojekt hela tiden: Bro, Täby, Södermalm, Lida mm, mm. Känns som ett avancerat case för spelteoretiker att analysera.

Link to comment
Share on other sites

Verkligen kul det här med Hammertrack. Jag hoppas verkligen du får lyckas till 100 % med detta. Och därmed få möjlighet att vidareutveckla denna ide och finna nya intressenter och användningsmöjligheter. Exempelvis borde det här med rundspår som föreslagits gå att åstadkomma genom att utnyttja din finurlighet. Lycka till, åtminstone jag tillhör din "fanclub"
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...