Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

OBS! Klarälvsbanan nu på fredag den 16/7 klockan 10.10 från Uddeholm!


Vasa

Recommended Posts

Jag tänkte starta en tråd här om att jag och Hillclimber kör Klarälvsbanan söderut från Uddeholm till Karlstad nu på fredag den 16/7 klockan 10.10 från Uddeholm!

 

Buss går från Karlstad busstation klockan 8.10 - linje 600 - enkelresa 120 kronor - och anländer Uddeholm klockan 9.55.

Se http://www.varmlandstrafik.se för mer information.

Busschauffören stannar vid en speciell hållplats för Klarälvsbanan om vi säger till.

 

Vädret ser ut att bli bra, soligt och varmt.

Glass (och säkert extra dricka) finns efter 4,5-5 mil, som jag vet om. Finns nog på mer ställen.

 

2or på rullskidhjulen är nog lagom, så ingen kommer med 4or och får bryta i Deje efter att armarna tagit slut. :)

Enligt Hillclimber så blir det en 16 km/h exklusive stopptid och blir det någon som kör långsammare så anpassar vi ju oss till det, och detsamma om det visar sig att vi åker fortare än beräknat. Ingen tävling även om Volevodin vill ha en sådan på Klarälvsbanan. ;)

 

Ni kan ju kontakta mig via kontaktinformationen här om ni vill ha mobilnummer och sådant.

 

Se även denna tråd där det kanske är bättre att vi skriver vidare.

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4707

 

Se denna tråd som en upplysning...

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger gärna på! Har väl ingen raketfart direkt på min åkning men ni får väl åka ifrån mig om det går för sakta haha. Jag blir förhoppningsvis skjutsad upp dit imorgon.. Återkommer med svar i eftermiddag om det blir buss eller skjuts för min del. men jag är på iallafall!
Link to comment
Share on other sites

Bra idé!

Hade planer på en Stockholmstur, men den blir nog flyttad till efter detta pass =).

Just nu känner jag mig jättesugen att hänga på er..Dyker nog upp vid busstationen!

Ja, det var bra att få ett draglok med här. :)

Frågan är ju om du ens blir svett? ;)

MMG har alltså blivit tolva i Vasaloppet, i damklassen men ändå!

 

Det verkar bli några stycken trots allt, och vädret ganska idealiskt för rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...