Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur montera bindning på Wasa 610?


ojoj073

Recommended Posts

Tja!

 

Jag har ett par Wasa 610 utan bindningar monterade, samt ett par Salomon bindningar jag tänkte montera på. Men eftersom det (som ni alla vet) är Alu-kärna på rullskidorna går mina elementära kunskaper i bindningsmontering bort. Hur ska man göra? Vilka skruvar är lämpliga för monteringen? Dimension på borr? Eller ska jag silvertejpa...;-D

 

/ojoj

Link to comment
Share on other sites

Tja!

 

Jag har ett par Wasa 610 utan bindningar monterade, samt ett par Salomon bindningar jag tänkte montera på. Men eftersom det (som ni alla vet) är Alu-kärna på rullskidorna går mina elementära kunskaper i bindningsmontering bort. Hur ska man göra? Vilka skruvar är lämpliga för monteringen? Dimension på borr? Eller ska jag silvertejpa...;-D

 

/ojoj

3,6 mm. borr är det korrekta, men det blir lite tajt i alu jfr. med plastskidor.

Var noga så att bindningen hamnar rakt. Gör 1:a hålet och dra i skruven genom bindningen, ha klackplattan under för styrning och markering för övriga hål.

På rullskidor är inte balanspunkten så viktig, det är acceptabelt med upp till ca. 10 cm. från axel till sko. :)

Kanske kan en skidbutik borra för en billig peng?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...