Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mina gamla CT1(silverfärgade modellen) pajade, panik vill köpa nytt...


strom

Recommended Posts

Klantade till det och pajade ena vid påvärmning av nya spetsar.

 

Vill nu köpa helst köpa Diamonds toppmodell alt. swix CT1 igen...., är det någon som var man kan få tag i ett par. Helst köp via nätbutik och så snabbt det bra går.

 

Är nu helt utan så det är ju minst sagt akut då jag vill köra en del på mina sista semveckor.

Link to comment
Share on other sites

Klantade till det och pajade ena vid påvärmning av nya spetsar.

 

Vill nu köpa helst köpa Diamonds toppmodell alt. swix CT1 igen...., är det någon som var man kan få tag i ett par. Helst köp via nätbutik och så snabbt det bra går.

 

Är nu helt utan så det är ju minst sagt akut då jag vill köra en del på mina sista semveckor.

Jag har väl inget konkret tips men de flesta nätbutiker borde väl ha? Annars brukar Ct1:or vara klart billigare från norge, tex www.oslosportslager.no. www.polder.se borde väl också ha

 

Men jag är mest nyfiken på hur du lyckades paja dem så totalt så att du måste köpa nya stavar, nåt du vågar berätta? :)

Link to comment
Share on other sites

Jo visst kan jag säga hur jag lyckades så att säga...

 

Värmepistol för att få bort....och tar tag i spets för att dra av den, värmt lite dåligt, tar i som f-n istället för att värma lite till...och när jag tar i håller jag lite snett så att det blir så att jag drar/viker av staven precis vid kant spets/stav.

 

Föresten ang. CT1 såg på någon sida (inte swix) att dom verkar komme i en uppdaterad ver. färgen var svart tror jag....men det kanske bara var ett färgbyte.

 

Sen så har man ju fått förslag på att gå på någon lokal handlare...visst men där jag bor (Sala) och i närheten så är inte toppsegmenet i stavar något som finns på hyllan precis. Men det kanske finns något billigare som skullle funka. Men man har ju vant sig med den här nivån och man vill ju inte ha något tyngre eller mjukare.

Link to comment
Share on other sites

Varför använder du inte varmt vatten i kastrull när du tar loss trugorna?

Fungerar perfekt tycker jag och trugorna släpper väldigt lätt.

 

Du får ta en semestertur till Oslo. :)

Men kolla i sådana fall att de finns i lager före.

 

Annars har du den berömde skidhandlaren (Rune) i Skinnskatteberg, som väl inte är så väldigt långt från Sala?

Link to comment
Share on other sites

Jo visst kan jag säga hur jag lyckades så att säga...

 

Värmepistol för att få bort....och tar tag i spets för att dra av den, värmt lite dåligt, tar i som f-n istället för att värma lite till...och när jag tar i håller jag lite snett så att det blir så att jag drar/viker av staven precis vid kant spets/stav.

 

Föresten ang. CT1 såg på någon sida (inte swix) att dom verkar komme i en uppdaterad ver. färgen var svart tror jag....men det kanske bara var ett färgbyte.

 

Sen så har man ju fått förslag på att gå på någon lokal handlare...visst men där jag bor (Sala) och i närheten så är inte toppsegmenet i stavar något som finns på hyllan precis. Men det kanske finns något billigare som skullle funka. Men man har ju vant sig med den här nivån och man vill ju inte ha något tyngre eller mjukare.

Skoj, då har du i alla fall ett par nya skidgångsstavar nudå (eller iaf en stav :))

Link to comment
Share on other sites

Då har man hittat ett par Oneway på Runes.....vet någon hur man ser att det är det senaste Diamond storm.

Nya modellen:

http://www.onewaysportstore.com/homepage/images/product%20images/cross%20country/box/2%20diamond%20storm%2010max.jpg

 

Gamla modellen:

http://www.polder.se/1/50.0.1.0/2613/1/image2_43779641a4049c8b3dd02f301ab4d7da.jpg

Link to comment
Share on other sites

Då var man tbk från en tur till Runes i Skinskatteberg....det blev den "gamla" för 1795 inkl rullskidsspetsar.

 

Vet att dom sålts billigare men nu var det brådis och dom blir nog dedikerade till Rullskidor så kan man köpa ett par nya när snön kommer.

 

Tack för tips/hjälp

Link to comment
Share on other sites

Ja, du förlorade 200 kronor (avräknat rullholkar) då kan man säga jämfört mot kampanjen i våras. ;)

 

När det gäller rullskidspetsar så rekommenderar jag 9,5 mm till Oneway.

Då går de att få av ute i fält utan redskap om de inte är limmade (och limrester avlägsnade) samtidigt som de sitter bra.

9,0 går inte ens ner riktigt med värmning före när jag provade. Fick köpa 9 blankt då affären inte hade 9,5 hemma.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...