Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

problem med elpex wasa


mattias123

Recommended Posts

Jag har precis köpt mig ett par nya elpex wasa rullisar. Dock drar de helatiden åt vänster. Jag har kollat hjul, bindning och allt som jag tycker borde kunna göra skillnad men kan inte hitta något. Jag har åkt på olika rullskidor förut utan prolbemet, så det har inte med min åkstil att göra. Någon som kan ha en tanke på vad det kan vara? Elpex hemsida har ingen fungerande mail adress heller så går inte att kontakta dem.
Link to comment
Share on other sites

Provat att rikta hjulen?

Hur riktar man hjulen? Borde de inte vara de när de är nya?

Nya rullskidor som drar snett borde du väl kunna reklamera där du köpte dem? Riktning av hjulen känns väl som något man tar till ifall det blivit snett efter hand.

 

Testa att ta loss hjulen och montera på dem igen så att de inte monterats lite snett.

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig haft några sådana problem med mina elpex.

Provat att rikta hjulen?

Hur riktar man hjulen? Borde de inte vara de när de är nya?

Nya rullskidor som drar snett borde du väl kunna reklamera där du köpte dem? Riktning av hjulen känns väl som något man tar till ifall det blivit snett efter hand.

 

Testa att ta loss hjulen och montera på dem igen så att de inte monterats lite snett.

Link to comment
Share on other sites

om skidan drar åt vänster ska du slå med vänstra sigan av däcket i marken så brukar det ordna sig

Banka i marken gjorde susen!=)

låter bra de, men har du otur så kommer det börja sväga igen om ett tag. fast då är det ju bara slå lite till ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...