Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Garmin Forerunner 110


exel

Recommended Posts

Hej.

 

Har nån erfarenhet av nya Forerunner 110?

 

Tröttnade på Suuntos gps-pod redan första gången jag använde den. Vill ha en pulsklocka med inbyggd gps. Är inte intresserad av fetton som 205, 305, 310XT. Och tycker 405:an är lite för dyr...

 

Men hur är 110:an? Nån som testat?

Link to comment
Share on other sites

Nu är ju detta inte riktigt svar på din fråga... men jag har kört 305 och har nu 310xt. Båda klockorna ser stora och klumpiga ut, men väl på armen har jag aldrig upplevt dem som klumpiga eller ivägen på något sätt.

 

310 an är snäppet bättre som klocka med vibration och bättre pipsignal för intervallträning. Samt att både pulsband och armband till klockan är skönare än på 305an

 

Men som sagt beträffande 110 har jag ingen aning.

Link to comment
Share on other sites

Hej. Efter att ha haft Polar RS800 i många år så tyckte jag det var dags att byta. Valet blev tillslut 110 och det ångrar jag inte. Bara att trycka igång och köra. Snabbt och enkelt.

 

+ Enkel

+ Kan faktiskt användas civilt oxå

+ Inga buggar

+ Enkel överföring och laddning

+ Bra mjukvara online

+ Har alla funktioner som jag kräver

 

- Priset

- Kan inte förprogrammera tidsintervaller

- Ingen momentan hastighet (men 305, 310 m fl är inte speciellt exakta på detta)

 

Den mäter sträcka. Visar puls. Visar klockslag. Snitthastighet. Full analys i mjukvaran. Start och stopp samt varvtider (automatiska eller manuella).

 

Var tveksam innan men ångrar mig inte. Rekommenderas!

Link to comment
Share on other sites

Hej. Efter att ha haft Polar RS800 i många år så tyckte jag det var dags att byta. Valet blev tillslut 110 och det ångrar jag inte. Bara att trycka igång och köra. Snabbt och enkelt.

 

+ Enkel

+ Kan faktiskt användas civilt oxå

+ Inga buggar

+ Enkel överföring och laddning

+ Bra mjukvara online

+ Har alla funktioner som jag kräver

 

- Priset

- Kan inte förprogrammera tidsintervaller

- Ingen momentan hastighet (men 305, 310 m fl är inte speciellt exakta på detta)

 

Den mäter sträcka. Visar puls. Visar klockslag. Snitthastighet. Full analys i mjukvaran. Start och stopp samt varvtider (automatiska eller manuella).

 

Var tveksam innan men ångrar mig inte. Rekommenderas!

Intressant.

Hur lång batteritid är det?

Är GPS:en separat, eller ligger den i klockan?

Link to comment
Share on other sites

Batteritiden anges till 8 timmar med GPS. 2 veckor i stand by. När det blir kallare så brukar ju batterier bli trögare så på VL kanske jag kör utan GPS. Jag vet ju hur långt det är ....... Men troligtvis ska det räcka i 6 timmar.

GPS-en är integrerad i klockan. Så inga extra podar.

Link to comment
Share on other sites

Batteritiden anges till 8 timmar med GPS. 2 veckor i stand by. När det blir kallare så brukar ju batterier bli trögare så på VL kanske jag kör utan GPS. Jag vet ju hur långt det är ....... Men troligtvis ska det räcka i 6 timmar.

GPS-en är integrerad i klockan. Så inga extra podar.

hmm... Ska kolla upp lite priser. Den verkar ju perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Hej. Efter att ha haft Polar RS800 i många år så tyckte jag det var dags att byta. Valet blev tillslut 110 och det ångrar jag inte. Bara att trycka igång och köra. Snabbt och enkelt.

 

+ Enkel

+ Kan faktiskt användas civilt oxå

+ Inga buggar

+ Enkel överföring och laddning

+ Bra mjukvara online

+ Har alla funktioner som jag kräver

 

- Priset

- Kan inte förprogrammera tidsintervaller

- Ingen momentan hastighet (men 305, 310 m fl är inte speciellt exakta på detta)

 

Den mäter sträcka. Visar puls. Visar klockslag. Snitthastighet. Full analys i mjukvaran. Start och stopp samt varvtider (automatiska eller manuella).

 

Var tveksam innan men ångrar mig inte. Rekommenderas!

Tack för att du delade lite av dina erfarenheter. Får se om det blir inköp...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...