Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

rcs carbolite classic pjäxor


Ronny 1

Recommended Posts

Tror att du får uppdatera dina kunskaper om bindnings- och skosystem Vasa. Fischer anänder Rottefella numera.

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där.

Hade en kartong med Fischer Rottefella-bindningar framför mig när jag skrev inlägget, så det stod nog inte riktigt rätt till däruppe igår.

 

Ställer mig i skamvrån. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Du är helt säker på att vi ska starta i Uddeholm och åka till karlstad den 12:e ;)

Vem vet, jag kanske startar i Karlstad och kör dubbelt. ;)

 

För att vara ontopic så sökte jag lite men klarade inte hitta någon med samma pjäxproblem.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska också hålla mig till ämnet. Kan dock inte ge svar på just denna pjäxtyp, men jag har också med viss utrustning råkat ut för gnissel och odljud av olika slag. Hos mig har det uppstått någonstans i kontakten mellan bindning och sko. Alternativt i styrplattan under skon. Tror att det uppstått pga slarvig bindningsmontering eller blandning av gamla och nyare produkter. Allt detta gäller SNS systemet. Har nyligen bytt till NNN så där har jag ingen erfarenhet än.
Link to comment
Share on other sites

Under ÖS i år åkte jag om ett par stycken, som knirkade och ljöd nåt förskräckligt. Jag kan inte förstå, hur man står ut med åka med ett så irriterande ljud! Den ena av dem, en tjej, är jag säker på att hon körde med Salomonskor. Lite 5.56 eller Biltemas kullagerspray för inlines skulle nog gjort underverk, så att bindningen slutat knarra.
Link to comment
Share on other sites

Hej!

vad jag menar är att det låter om pjäxorna(skidskorna) det verkar bli ett ljud mellan innerskon och yttermatrialet som är irreterande vill ju inte höra det varje gång när jag diagonalar allt är förstås relativt men mig stör det.

 

Jag undrar om det finns någon med liknande utrustning som upplevt samma sak och vad som ev kan göras för att förbättra situationen eller är det bara att försöka reklamera.

 

det har alltså inget med bindningen att göra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...