Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningslingor för rullskidor runt vallentuna,Täby


Hoss

Recommended Posts

Cykelvägar finns ju från Galoppen längs Bergtorpsvägen vidare mot kyrkbyn och V-tuna. Går att fortsätta mot Lindholmen med cykelbana hela vägen. ToR blir det ca 35 km. Har dock inte åkt där sen jag flyttade därifrån för några år sen, så jag vet inte hur asfaltstatusen är. Från Brottby mot Åkersberga var det också fint vill jag minnas, med en rejäl stigning vid Hakunge, förmodligen den största du kan hitta i Uppland...
Link to comment
Share on other sites

- Galoppfältet ända till Lindholmen är bra även om man just nu bygger de om lite i Vallentuna-trakten. Även en avstickare till Enebyberg från Visinge längs Täbyvägen funkar

 

- Brottby till Åkersberga har ju en superbacke som nämnt men utförslöpan man får oavsett om du åker mot Åkersberga eller Brottby ner från Hakungekrossen är vansinnig :)

 

- En fin runda i Åkersberga är Margeretelundsvägen längs Sätterfjärden - vidare längs Roslagsvägen på cykelvägarna - höger mot Skärgårdsstad på cykelvägen - Flaxenviksvägen tillbaka till Margeretelundsvägen. En avstickare till Domarudden från avfarten till Skärgårdsstad är bra

 

- Skålhamravägen har massor av skymda kurvor och backar som jag personligen inte gillar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...