Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sprucken Swenor finstep cap stomme


Lakota

Recommended Posts

Har undrat vid de senaste passen varför diagonalåkningen kännts lite ostabil och upptäckte igår efter 2timmars åkning att ena skidan fått 2 sprickor från bakhjulet och nästan längs hela längdriktningen. Bytte till 3or bak i augusti. Typisk egenhet efter 2-300 mil?

Att tänka på när man byter stomme??

Link to comment
Share on other sites

har redan beställt ny stomme a 500pix. Ska tänka på skåningens tips o limma innan jag skruvar på hjulhållaren?!

 

Ganska klumpiga rullisar annars, när man ska tramparunt i kurvor dvs. Kör på carbonlite på vintern, borde väl gå o få mer känsla o mindre klumpfot när jag har råd o byta upp mig?

Link to comment
Share on other sites

Ett vanligt fel på deras stommar. Detta fel har de haft i minst 15 år. Alu håller bättre om du står ut med den då ökande ljudvolymen.

Finns nog inga garantier någonstans, på rullskids Stockholms-DM sprack en Swenor Alu tech stomme, gick av i framgaffeln, vid hålen där framhjulet sitter, så även solen har sina fläckar..., har inte sett några Eagle stommar som spruckit än.

Link to comment
Share on other sites

Ett vanligt fel på deras stommar. Detta fel har de haft i minst 15 år. Alu håller bättre om du står ut med den då ökande ljudvolymen.

Finns nog inga garantier någonstans' date=' på rullskids Stockholms-DM sprack en Swenor Alu tech stomme, gick av i framgaffeln, vid hålen där framhjulet sitter, så även solen har sina fläckar..., har inte sett några Eagle stommar som spruckit än.[/quote']

Nä du ser.....det finns stommar som håller

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ett vanligt fel på deras stommar. Detta fel har de haft i minst 15 år. Alu håller bättre om du står ut med den då ökande ljudvolymen.

Hittade så småningom mina orange färgade gamla trotjänare på vinden, även dessa

Swenor carbonfibre hade sprickor i stommen.

Vågar man sig på att försöka limma ihop sprickorna med ett 2komponents epoxilim, eller är det lönlöst?

Har ju gått upp en del i vikt under åren, frågan är om mina 83 kilo idag är mer än vad dessa stommar klarar av?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...