Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pro-Ski flex skidor som skramlar


msnilsson

Recommended Posts

Jag är nybörjare på rullskidor, men slog till på en toppskida ändå. Köpte Pro-Ski flex, men har ett problem:

Inte bara min åkteknik som drar åt sig uppmärksamhet, dessutom skramlar mina rullskidor väldigt mycket. Ju sämre asfalten bli, desto mer låter de.

 

Är det något känt problem, o finns det något o göra åt det?

Jag har provat o lossa hjulen o sedan dragit åt dem igen, men det har inte hjälpt.

Link to comment
Share on other sites

Jag är nybörjare på rullskidor, men slog till på en toppskida ändå. Köpte Pro-Ski flex, men har ett problem:

Inte bara min åkteknik som drar åt sig uppmärksamhet, dessutom skramlar mina rullskidor väldigt mycket. Ju sämre asfalten bli, desto mer låter de.

 

Är det något känt problem, o finns det något o göra åt det?

Jag har provat o lossa hjulen o sedan dragit åt dem igen, men det har inte hjälpt.

dom skramlar... tror de bara e o inse..

Link to comment
Share on other sites

Hej o tack för alla tips!

 

Mailade dessutom Pro-Ski också o fick väldigt snabbt o bra svar:

 

Ja, det är ett känt problem.

Skruvarna (3st per skida) som sitter centrerat på skidan (fram, mitten och bak) tar i pinnen under.Vi levererar kortare skruvar till denna hål för att undvika skrammel ljud, men du har förmodligen köpt skidan innan vi började med det. Var har du köpt skidan, ska vi skicka skruvarna direkt till dig eller ska vi skicka dom dit du köpt skidan så de får byta åt dig?

 

Ska mekka lite, så kommer nog skramlet försvinna!

Tack igen! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...