Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpa tekninska saker i USA


Offa

Recommended Posts

Jag ska till USA i november och har funderingar på att köpa någon av Garmins pulsklockor till mig själv, men hur funkar det då med garantin?

Och finns det svensk manual? Går det byta språk i klockan eller är det engelsk standard på alla menyer?

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde min Garmin 310 xt från Tyskland och den gick att ställa om till Svensk meny. Bruksanvisning på Svenska hittade jag på webben så det har jag om du behöver. Garantin kan det nog vara si och så med, brukar inte vara så populärt med importerade saker. Är det världsgaranti så ska det funka med lite argumentation.

 

/Jan

Link to comment
Share on other sites

305 är ingen mening att importera pga. det billiga priset just nu. Men som skidåkare och kajakpaddlare så vill jag ha längre batteritid alltså 310 är det som är intressant och där kunde man tjäna 1500-2000 kr. Kan det ju vara värt om det inte är mer bekymmer.

Men hur funkar det med laddare? Är väl inte samma adapter?

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det löser ju sig då.

Fick svar på ett annat forum:

 

"Så här svarade Garmins Svenska support när jag skulle köpa en klocka från England:

"Du kommer fortfarande att ha garanti i Sverige -- dock kommer du att ha den brittiska garantin som f.n. är 1 år, och inte den Svenska garantitiden som är 3 år"

 

Vet ni vad det är för garanti tider i USA?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...