Anders Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Håller på och tränar för fullt inför vasan nu. Vad är bäst att köra ett riktigt långt pass i veckan eller två lite kortare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
no_brakes Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Träningsdosen är så låg att det inte spelar någon större roll. Det viktiga är att du kämpar ordentligt när du tränar. De finns de som får mer ur 2 pass i veckan än de som tränar 3-4. Mycket beror på hur mycket du anstränger dig, när du väl tränar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted October 27, 2005 Author Report Share Posted October 27, 2005 Kanske uttryckte mig mig lite luddigt. Nu tränar jag ca 5 gånger per vecka med ca 2 distanspass i veckan. Nu kör jag löpning på ca 1 mil. Är det bättre att gå ner till 4 pass i veckan och byta ut mina 2 1milspass mot ett pass på 2 mil istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekis Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 jag tror absolut att det är bättre att skippa ett av passen och springa ett längre, speciellt med tanke på att du tränar inför vasan. Vad tränar du de andra 3 passen då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
no_brakes Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Håller med ekis, men undrar varför du inte kör rullskidor istället för all löpträning?? Det är lite som att öva cykling när du skall simma...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joo Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Tränar man löpning så blir man bra på löpning. Det gäller att träna så grennära som möjligt, rekomenderar därför, även jag, rullskidor eftersom det, tillsammans med stavträning, är det närmaste skidåkning du kommer på barmark. Kör du rullskidor med intervallstuk så får du flåset på köpet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.