Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Intersports Längdträffar?


Glattnos

Recommended Posts

Hej!

 

Vad brukar finnas på Intersports Längdträffar?

Brukar det finnas utrustning till bra priser eller är det bara senaste modeller till "normalpris"?

Är det lönt att åka till en längdträff om man är ute efter "topp"-utrustning(pjäxor, stavar, skidor mm)?

Är det "samma prylar" på alla träffar, eller är någon bättre än någon annan?

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle inte köpa skidor på längdträff. Även om priset är bra. Försäljarna har massor av kunder att betjäna och därmed hur noggranna kan de vara. Intersports längdträffar kan jag ej ge något omdöme från då jag aldrig varit på någon av dem men min erfarnhet kommer från Team Sportia och Stadium.
Link to comment
Share on other sites

Det var ganska bra! Det mesta fanns att klämma, känna och prova. Jag testa flera olika pjäxor så nu vet man vad som passar. Fanns ganska mycket personal(från salomon, alpina mm) så det var inte så svårt att få hjälp heller.

Det var 20% rabbat på det mesta.

 

MEN...priserna var från början så höga att 20% låter betydligt bättre än det är.

T.ex.

Swix triac 4 000:-

Salomon S-Lab Skate Pro 3 600:-

Salomon S-Lab Classic 2 500:-

 

Man skulle ju tjänat några hundringar mot att beställa från någon av webshoparnas ordinarie pris.

Link to comment
Share on other sites

Hur är det med Team sportias längdträffar? Några erfarenheter?

Det måste väl variera även där beroende på handlare.

Om jag har förstått det hela rätt finns t.ex en väldigt bra skidbutik i Uppsala under Team Sportias flagg.

Stämmer bra det. Butiken i Uppsala är välsorterad med mycket kunnig personal. Jag handlar mina skidprylar där.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...