Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stockholms rullskidklubb - Rullskidor 9 mil sönd 31 oktober start 0900


Mario

Recommended Posts

Hej!

 

Vi har fått in önskemål om att göra om förra årets Vasa inspirerande övning att köra 9 mil.

 

Söndagen den 31 oktober

 

Förra året vart vi 15 stycken som körde hela eller delar av sträckan och vi lyckades faktisk hålla ihop gruppen riktigt bra.

 

Skicka vidare denna info till dem som ni tycker skall vara med och sedan är det faktiskt bara att dyka upp.

 

Banan är en blandning av cykelbana samt vanlig bilväg som är lågt trafikerad, dock måste vi anpassa oss efter trafiken.

 

Banan är kontrollmätt med GPS som fördelas på 5 varv enligt följande:

 

4 varv á ´c:a 2 mil och det femte och sista 12 km.

 

 

Samling mellan 08:30 – 09:00 på parkeringen vid samlas (se bild). Rondellen vid Ågestavägen - Västergårdsvägen.

 

Sedan startar vi 09:00 och håller på c:a 5:30 - 6 timmar.

 

Se länk för mer info

 

http://www.idrottonline.se/huddinge/stockholmsrk-skidor

Link to comment
Share on other sites

Synd att det var just nu till helgen då jag är bortrest. Hade varit kul att försöka ta revansch från förra året då jag för första gången i mitt liv gick in i väggen på riktigt. Fick kliva av efter ca 70 km och tog mig knappt tillbaka till bilen. Var en intressant upplevelse.
Link to comment
Share on other sites

Min känsla var att det gick betydligt fortare än 15,65 km/h förra året. Snarare 18-19 km/h första 3-4 milen. Men 15,65 kanske var med pauserna inräknat? Jag tog iaf för tröga skidor förra året och kom inte på att byta föränn det var för sent. Men eftersom man passerar startplatsen med jämna mellanrum så funkar det ju både att byta skidor och bryta passet.
Link to comment
Share on other sites

Jag åkte inte själv förra året, men jag hörde att det vara några som var kaxiga och började med 3 or, något som man liksom Peja fick känna av. Jag kör med mina 2 or. Vill man som sagt köra lite lättare tar man 1 or.

 

Peja - starkt å snitta 18-19 med 3 or.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...