Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Läkarintyg för utländska långlopp?


Pask

Recommended Posts

Är det någon som har behövt uppvisa läkarintyg på att man är frisk och kan genomföra ett skidlopp vid anmälan till något utländskt lopp? Vissa av loppen i Worldloppet verkar ha detta som krav.

Åker du i tex Frankrike måste du ha det. När jag åkte där 2008 så fick jag visa hälsointyg från läkare för att få ut min nummerlapp.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har behövt uppvisa läkarintyg på att man är frisk och kan genomföra ett skidlopp vid anmälan till något utländskt lopp? Vissa av loppen i Worldloppet verkar ha detta som krav.

Åker du i tex Frankrike måste du ha det. När jag åkte där 2008 så fick jag visa hälsointyg från läkare för att få ut min nummerlapp.

Vilken typ av intyg hade du då? Hur skaffade du det?

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har behövt uppvisa läkarintyg på att man är frisk och kan genomföra ett skidlopp vid anmälan till något utländskt lopp? Vissa av loppen i Worldloppet verkar ha detta som krav.

Åker du i tex Frankrike måste du ha det. När jag åkte där 2008 så fick jag visa hälsointyg från läkare för att få ut min nummerlapp.

Vilken typ av intyg hade du då? Hur skaffade du det?

Vårdcentralen vägrade göra hälsokontroll så jag vände mig till en privat vårdinrättning.

Det var inte märkvärdigt, han kollade blodvärde blodtryck och allmäntillstånd. Kanske var det något mer som jag glömt.

En enkel hälsokontroll med läkarunderskrift var det som krävdes. Jag tror att jag skrev ut pappret någonstans från La transjurasiennes hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...