Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hjälp att välja skidor.


PeterN

Recommended Posts

Hej!

 

Sitter och kollar på skidor till vintern. Har åkt en vinter på fischer cr skidor. Har nu gått upp ca 10kg pga av all träning så det är bara positivt =). Åkte ca 40 mil i vintras och fick till tekniken väldigt bra.

 

Har kollat på atomic world cup 09/10 dom kostar 2995:- hos Xcountrysports

Och Madshus Nanosonic Carbon Classic Cold kostar också 2995:-

 

Ni som har erfarenhet vad skulle ni rekomendera.

 

 

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Bägge är kanonskidor. Se bara till att du får ett par som passar för just dig.

Höjer dock ett varningens finger för Madshus skidorna. Har själv upplevt, och hört enligt min lokala sporthandlare att många madshus skidor har haft problem med att dom spricker bakom bindningen.

Link to comment
Share on other sites

Vad har ni för erfarenheter av att handla på nätet när det gäller skidköp?

Jag tycker det verkar lite så där, vill gärna stå på ett par innan man köper.

 

Mvh Peter

Jag köpte Atomic-kippet i butik på Pölder. Stod inte på dom trots att jag var där och infon jag gav kan man ju skriva i inforutan på nätet. Så jag skulle nog våga att beställa på nätet! Sen va det ju skoj att va med på riktigt i butik=)

Link to comment
Share on other sites

Kan någon svara på frågan varför man måste stå på skidan när man skall köpa skidor?

Det behöver man inte har jag kommit på! Därför skickar jag iväg beställning inom ett par dagar.

 

Får bli Atomic skidan jag länka till i mitt första inlägg.

 

ps. Man får hoppas att det inte är det märket du Tony menar är det som missköter sig =)

 

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Bägge är kanonskidor. Se bara till att du får ett par som passar för just dig.

Höjer dock ett varningens finger för Madshus skidorna. Har själv upplevt' date=' och hört enligt min lokala sporthandlare att många madshus skidor har haft problem med att dom spricker bakom bindningen.[/quote']

Det råkade jag utför förra vintern med ett par ett år gamla hypersonic. Det var visserligen när jag körde över ett dike och samtidigt råkade lägga tyngden på ena skidan, så det kanske skulle hänt samma sak oavsett skidmärke, men det är enda gången som jag har knäckt ett par skidor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...