Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kan 2+3 bli 2,5???


TV-åkaren

Recommended Posts

Det är nog många som kör så, gör det själv på ett par skidor. Skulle nog gissa utan att ha räknat så noga på det att det snarare är 2.6-2.7 kanske. Du har ju större vikt på bakhjulen och det blir ju då att dessa har störr inverkan på rullmotståndet.

 

Om vi gissar att du har 60% av din vikt på bakhjulen och samtidigt antar att det motsvarar 60% av rullmostståndet så får jag det till att bli 2.75

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har någon provat att ha rullmotstånd 2 fram och 3or bak eller vice versa? Blir det 2,5 då???

Blir det 2,7or om 3orna är bak eller lutar det mer åt 2,3or då?

 

Tung nästan livsavgörande fråga.

 

/TV-åkaren :/

Har inga 3:or men om jag hade skulle jag testa. Sök upp en lämplig backe och rulla och skruva lite så får vi veta. Det skulle vara intressant att få reda på.

Link to comment
Share on other sites

Denna centrala fråga har ju stött och blötts..., själv skull jag gissa på 2,8. Swenor 3or runt om motsvara ungefär Proski 3or bak och 2or fram. Mina Everest bak med Elpex fram motsvar Swenor 3,4 kanske men där beror det på vilken Everest årgång vi pratar om, ett mycket intressant och centralt ämne som stötts och blött på detta forum i ett flertal trådar :)

Skulle gissa att jag kan få lite rättelse har snart av Everest eller Skåning...

Link to comment
Share on other sites

Denna centrala fråga har ju stött och blötts..., själv skull jag gissa på 2,8. Swenor 3or runt om motsvara ungefär Proski 3or bak och 2or fram. Mina Everest bak med Elpex fram motsvar Swenor 3,4 kanske men där beror det på vilken Everest årgång vi pratar om, ett mycket intressant och centralt ämne som stötts och blött på detta forum i ett flertal trådar :)

Skulle gissa att jag kan få lite rättelse har snart av Everest eller Skåning...

Tycker svaren ovan räcker.....finns säkert 10 trådar på forumet som behandlar samma sak annars

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har någon provat att ha rullmotstånd 2 fram och 3or bak eller vice versa? Blir det 2' date='5 då???

Blir det 2,7or om 3orna är bak eller lutar det mer åt 2,3or då?

 

Tung nästan livsavgörande fråga.

 

/TV-åkaren :/[/quote']

Har inga 3:or men om jag hade skulle jag testa. Sök upp en lämplig backe och rulla och skruva lite så får vi veta. Det skulle vara intressant att få reda på.

Jag kan testa under helgen om det blir väder och tid. Jag har både ettor, tvåor och treor till mina Pro-ski. Återkommer när det är gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har någon provat att ha rullmotstånd 2 fram och 3or bak eller vice versa? Blir det 2' date='5 då???

Blir det 2,7or om 3orna är bak eller lutar det mer åt 2,3or då?

 

Tung nästan livsavgörande fråga.

 

/TV-åkaren :/[/quote']

Har inga 3:or men om jag hade skulle jag testa. Sök upp en lämplig backe och rulla och skruva lite så får vi veta. Det skulle vara intressant att få reda på.

Jag kan testa under helgen om det blir väder och tid. Jag har både ettor, tvåor och treor till mina Pro-ski. Återkommer när det är gjort.

Bra initiativ Jan! Bättre att ta reda på fakta än att spekulera! Men finns det några backar på Hammarö?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...