Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pro Pulse bindningen


Carl A

Recommended Posts

ska man ha den där man står med skon direkt på skidan (förutom "styrspåret) , eller den med en tunn plastbit mellan sko och skida?

Jag fick den med plast under hälen monterad på Pölder när jag köpte mina skidor. Dom frågade inte och jag litade på att dom satte dit den vettigaste bindningen för mig som motionär. Den skyddar nog skidan mycket bättre tror jag.

Link to comment
Share on other sites

När jag köpte mina skidor från Skistart så frågade dom om jag ville ha den "utan plastbit" som gav lite bättre "kontakt med skidan" eller om jag ville ha den "med plastbit" som var nästan lika bra men skyddade skidan mer. Eftersom jag tyckte att skidorna var så fina så valde jag "med plastbit" och det tyckte Skistart var ett bra val :)

 

Jag har tänkt lite mer på det också, att det skulle kunna bero lite på vilka skidor man har. Plastbiten på bindningen är ju väldigt glatt så snö ligger inte kvar så lätt. Alla skidor är ju inte lika "glatta"(pga armering mm) finns väll större risk att snön ligger kvar på skidan om den är strävare än bindningen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...