Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Globens kondomdräkt


ärlebrant

Recommended Posts

haha! vitsen med reklam brukar vara att man gör reklam för något.. dvs att man tjänar på de själv. varför gör man annars reklam=)?

Har ju insett att ingen vill lägga pengar på mig :) Så ska jag ha nå reklam måste jag nog betala själv!

Har faktiskt låtit min lokala sportaffär trycka på min kondomdräkt utan villkor. I och för sig gav han mig ett bättre pris en pölder!!

 

Nä men jag tycker det ser så tråkigt ut med en helsvart dress. Men kostnaden får ju inte dra iväg alldeles!

 

Eller är det så att man tror att man åker fortare av att man har snyggare grejer:)? Det är då roligare iaf.

Link to comment
Share on other sites

Förresten varför heter det "kondomdräkt" borde väl förbjudas om det skall bli fler skidåkare i spåret, vore kul med en massa "småglobar":P:P:P:P:P

Hehe, kanske kan han få sig en fager fäbodjänta nu när han är uppe i Bruksvallarna och härjar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha en fager jänta har jag redan skaffat mig :P

Hur får du lov att lägga all fritid på träning då? Det måste vara en förstående kulla du fått tag på!

HEhe har ju legat lite på latsidan på sista dagar... Men som sagt nu e jag i bruks så nu är man igång igen :D

 

Numera får man ju räkna in lite annan träning också :P Fast den mörkar jag!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Detta har inte så mycket om globens dräkt att göra, mer en generell fråga. Funderar på att beställa denna: http://webshop.trimtex.no/230693/main.aspx?page=article&artno=7-23006

men jag väger mellan sice M och L, finns det några generella regler när det gäller racedräkter, att t.ex ta en storlek mindre än vad man brukar eller tvärtom?

 

Enligt längden ska jag ta L då jag är 183 och M-gränsen går vid 180, men samtidigt ligger jag på M på Chest-size

Link to comment
Share on other sites

Detta har inte så mycket om globens dräkt att göra, mer en generell fråga. Funderar på att beställa denna: http://webshop.trimtex.no/230693/main.aspx?page=article&artno=7-23006

men jag väger mellan sice M och L, finns det några generella regler när det gäller racedräkter, att t.ex ta en storlek mindre än vad man brukar eller tvärtom?

 

Enligt längden ska jag ta L då jag är 183 och M-gränsen går vid 180, men samtidigt ligger jag på M på Chest-size

Jag har L på den tävlingsdräkten och är 190 och väger ca 90 kg så tror på M för dig. Den ska ju sitta tight och är töjbar.

Link to comment
Share on other sites

Detta har inte så mycket om globens dräkt att göra' date=' mer en generell fråga. Funderar på att beställa denna: http://webshop.trimtex.no/230693/main.aspx?page=article&artno=7-23006

men jag väger mellan sice M och L, finns det några generella regler när det gäller racedräkter, att t.ex ta en storlek mindre än vad man brukar eller tvärtom?

 

Enligt längden ska jag ta L då jag är 183 och M-gränsen går vid 180, men samtidigt ligger jag på M på Chest-size[/quote']

Jag har L på den tävlingsdräkten och är 190 och väger ca 90 kg så tror på M för dig. Den ska ju sitta tight och är töjbar.

Tusen tack!

På både byxor och tröja?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Tack Vasa! =) Tja, kanske var det just "Craft"-dräkten som gjorde att jag "hängde med grabbarna".:-).Hittade ju ingen skiddräkt i rosa, så man får väl ta det man hittar ;-)

 

Låg tvåa ett bra tag under banan, men en av gubbarna "genade" genom skogen på slutet och jag körde liksom spåret runt..Orutin eller inte så fick jag inget direkt flyt med tekniken vid stakningen och diagonalåkningen eftersom jag körde med långa skejtstavar..Det syns ju inte på fotot underligt nog. P g a tövädret, trodde jag nämligen att stavarna skulle sjunka igenom rätt mycket att skejtstavar skulle bli bästa alternativet, trots klassisk stil. Men nu gjorde dom ju inte det överalllt. Det är annars vanligast att man kör skejt/fristil vid skid-OL. Just vid denna tävling valde nog arrangören att bestämma "klassisk" åkstil, för att vi inte skulle förstöra de "klassiska" spåren allt för mycket(och ev bli ovänn med "motionärerna" s a s=)

 

Brukar köpa en ny dräkt vartannat år, och i fjol blev det en "blå" (just då var denna superbillig).Nu är jag egentligen på jakt efter en röd! :-b Som TT skriver finns just denna (blåa)modell som klubbdräkt för ett antal klubbar..och samma modell, fast röd, tror jag Filipstad har som klubbdräkt(?)..Men kanske det skulle vara coolt om "vi" hade denna modell"och det även stod Team Klarälvsbanan, Team Ski-erg ;-b eller något annat, på benen och armarna =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...