Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Spann


sacrum

Recommended Posts

Tänkte köpa mig ett par fischer rcs plus . Är 173 cm lång , cirka 75 -76 kg och medelgodåkare . Önskar lita på fästet när det går lite uppför . Är sedan tidigare opererad för ljumskbråck på höger sida . Vilken typ av spann/skida ska jag välja, soft eller medium . Försöker idag att träna på tekniken , åker då utan stavar med ett bra fäste .
Link to comment
Share on other sites

Tänkte köpa mig ett par fischer rcs plus . Är 173 cm lång , cirka 75 -76 kg och medelgodåkare . Önskar lita på fästet när det går lite uppför . Är sedan tidigare opererad för ljumskbråck på höger sida . Vilken typ av spann/skida ska jag välja, soft eller medium . Försöker idag att träna på tekniken , åker då utan stavar med ett bra fäste .

helt omöjligt o svara på här! gå till en duktig handlare...

Link to comment
Share on other sites

Tänkte köpa mig ett par fischer rcs plus . Är 173 cm lång ' date=' cirka 75 -76 kg och medelgodåkare . Önskar lita på fästet när det går lite uppför . Är sedan tidigare opererad för ljumskbråck på höger sida . Vilken typ av spann/skida ska jag välja, soft eller medium . Försöker idag att träna på tekniken , åker då utan stavar med ett bra fäste .[/quote']

helt omöjligt o svara på här! gå till en duktig handlare...

Om det är så att det är omöjligt att svara på här , hur kan man då köpa skidor via nätet ??

Link to comment
Share on other sites

Om det är så att det är omöjligt att svara på här , hur kan man då köpa skidor via nätet ??

De kör skidorna i någon typ av spannmätare (Pointmätare, Skiselector etc.) alternativt att vissa kör med likvärdiga personer som får stå på skidorna så som är vanligt i butikerna.

Och så får du uppge hur bra du är på att åka, åkstil osv. och utifrån det gäller det att bedöma vilka skidor som kan passa.

Det som står på skidorna är bara en fingervisning och verkar kunna avvika ganska rejält.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...